شناسهٔ خبر: 49625859 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات بازار متشکل ارز ایران اعلام کرد

افزایش دلار و کاهش یورو در بازار متشکل ارزی

مدیرکل ارتباطات بازار متشکل ارز ایران نرخ میانگین وزنی دلار در معاملات امروز این بازار را ۲۶ هزار و ۵۶۱ تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، مهدی گوهررستمی گفت: امروز معاملات نماد دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۶۲۸ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۵۰۶ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۵۶۱ تومان به ازای هر دلار را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول و کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در جلسه معاملاتی امروز بازار متشکل ارز ایران، نماد معاملاتی یورو کار خود را با نرخ ۳۱ هزار و ۲۹۵ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۱ هزار و ۳۸ تومان رسید. به این ترتیب اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، نرخ میانگین وزنی ۳۱ هزار و ۱۱۲ تومان را ثبت کرد.

گوهررستمی ادامه داد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز شنبه (بیست و هفتم شهریورماه) ۸ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۱ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۰۰ یورو بود.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی، دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۴۸۲ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۶۲۸ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین نرخ خود به قیمت ۳۱ هزار تومان و در بالاترین نرخ به قیمت ۳۱ هزار و ۲۹۵ تومان معامله شد.

مهدی گوهررستمی در پایان تصریح کرد: بررسی معاملات انجام شده در جلسه معاملاتی شنبه (بیست و هفتم شهریورماه) بیانگر آن است که نرخ میانگین وزنی روزانه دلار ۰.۶۴ درصد افزایش و نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو ۰.۰۱ درصد کاهش را نسبت به روز معاملاتی قبل نشان می‌دهد.

نظر شما