شناسهٔ خبر: 49624393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

تیم فوتبال بانوان

لباس تیم فوتبال بانوان جنجال به پا کرد + تصاویر

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن انتقاد از پوشش تیم فوتبال بانوان گفت: فدراسیون باید پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز: تیم فوتبال بانوان ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا عازم تاشکند شد. اما عکس تیمی آنها جنجالی شد و برخی انتقادها به نوع پوشش یکدست تیم فوتبال بانوان مطرح شد. رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس  ضمن انتقاد از پوشش تیم فوتبال بانوان گفت: فدراسیون باید پاسخگو باشد.

احمد راستینه، در مورد لباس اعزامی تیم ملی بانوان به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که با حواشی زیادی روبرو بود، اظهار داشت: متأسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب، اصالت ایرانی و اسلامی ماست. فرزندان این سرزمین افتخار می‌کنیم که در فرهنگ ملی و دینی‌شان بحث حجاب و عفاف برایشان اهمیت زیادی دارد، اما آنچه دیده می‌شود برخی مدیران و مسئولین با تسامح و برنامه‌ریزی به دنبال تغییر نگاه و باور جوانان هستند.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: گرچه این مسأله ساده‌ای است اما نشان می‌دهد مدیران حاکم بر جریان ورزش ما نیاز به بازنگری و اصلاح رویه و عمل در اجرا دارند؛ به گونه‌ای که بر اساس مصوبات قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه مکلفند نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ غنی اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار ما افتخارآفرین هستند و همیشه خوش درخشیده‌اند؛ مانند بانویی که با چادر روی سکو ایستاد و فرهنگ ما را به نمایش گذاشت. باید این نوع کارها سرلوحه اقدامات مسئولان ما باشد.

راستینه تأکید کرد: به عنوان مسئول کمیته تربیت بدنی حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به مسئولان ذی ربط تذکر شدید می‌دهم و خواستار اصلاح این رویه هستیم و می‌خواهیم که گزارش این اصلاح را به ما بدهند. کسانی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید طبق قانون با آنها برخورد شود.

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان هفته گذشته برای حضور در رقابت های گروه G مقدماتی قهرمانی آسیا 2022 عازم تاشکند ازبکستان شد. این اعزام که با هیاهوی زیادی از سوی فدراسیون فوتبال همراه شد که کارشناسان آن را غیرواقعی و صرفا تبلیغی می دانستند اما با حواشی مواجه شد که انتقاد گسترده ای را در پی داشته است.

تیم فوتبال بانوان

لباس تیم ملی فوتبال بانوان، مردانه است؟

براساس تصاویر، لباس رسمی اعزام این تیم، کت و شلواری برخلاف عرف فرهنگی و اجتماعی کشور بوده است. تیمهای ملی کشورمان در رشته های مختلف، همواره با لباس هایی با قواعد مشخص در رویدادهای بین الملل و برون مرزی شرکت کرده اند که تشکیل یافته از یک عرف و ادب ملی و دینی بوده اما فدراسیون فوتبال به یک باره مبادرت به تهیه کت و شلوارهایی کرده که بیشتر مردانه بوده تا جهت لباس رسمی بانوان ملی پوش.

این موضوع که در کنار بی توجهی به عرف کشور و آداب اعزام های برون مرزی ورزش روی داده، با کج سلیقگی نیز همراه بوده است. این موضوعات موجی از واکنش های منفی و انتقادی را در پی داشته که به نظر می رسد بایستی فدراسیون فوتبال در جهت اصلاح این اشتباه، اقدامی فوری کند. چنین بی توجهی به عرف و آداب رسمی اعزام های برون مرزی ورزش بانوان، موضوعی است که سابقه نداشته و بایستی توسط نهادهای مربوطه مورد بررسی نیز قرار گیرد که هم اکنون چه اتفاقی در فوتبال بانوان در حال روی دادن است.

تیم فوتبال بانوان

لباس خاص دختران فوتبالیست ایران تاریخی شد

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دوران ریاست مهدی تاج به حدی مورد بی‌ مهری و بی توجهی قرار گرفته بود که بعد از حدود دو سال نداشتن بازی رسمی و تدارکاتی، از جدول رده بندی فیفا هم خارج شد.

با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در فدراسیون، این تیم مجددا تشکیل شد و از چندین ماه گذشته تاکنون در اردوها و بازی های تدارکاتی مختلفی حاضر شده و این روزها اتفاقات مثبتی حداقل در جهت رعایت حقوق بانوان در فدراسیون فوتبال صورت گرفته است.

تیم ملی روز گذشته نیز با پرواز اختصاصی و با لباس های متحدالشکل از تهران راهی تاشکند ازبکستان شدند و تصاویر زیبایی در این باره ثبت شد.

در این پرواز اختصاصی خدمه و کادر پروازی همگی زن بودند و همچنین ملی پوشان که در سال های دور با مشکلاتی در زمینه لباس تمرین هم مواجه بودند، این بار لباس های مسافرتی و رسمی در طول پرواز به تاشکند استفاده کردند و شکل حرفه ای به خود گرفتند.

از دیگر اقدامات انجام شده می توان به برابری پاداش زنان و مردان اشاره کرد که فدراسیون فوتبال قول داده در اسرع وقت این مهم را هم انجام دهد.

تیم ملی فوتبال زنان چهارشنبه ۲۳ شهریور جهت حضور در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا با پرواز اختصاصی به ازبکستان می رود.

منبع: فارس

نظر شما