شناسهٔ خبر: 49624152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو پراید

قیمت خودرو امروز | افت قیمت خودرو در آخرین روزهای تابستان

قیمت خودرو های محصولات سایپا و ایران خودرو امروز 25 شهریور اعلام شد. قیمت خودرو پراید نیز امروز 40 درصد کاهش یافت

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مه شو : قیمت خودرو امروز محصولات سایپا و ایران خودرو اعلام شد. قیمت خودرو امروز پراید نیز امروز 40 درصد کاهش یافت. در جدول زیر قیمت خودرو امروز های سایپا و ایران خودرو را بخوانید. قیمت خودرو امروز 6 میلیون تومان کاهش یافت.

 

افت قیمت خودرو در آخرین روزهای تابستان

این طرح هرچند پس از ماه ها انتظار از مجلس مهر تایید دریافت کرد، اما حالا باید در صف انتظار برای دریافت موافقت شورای نگهبان قرار بگیرد، در طرح اولیه شورای نگهبان به بند 4 این طرح که مربوط به خودروهای هیبرید می شد ایراد گرفت و آن را نقض قانون اقتصاد مقاومتی اعلام کرد. مجلس یازدهم هم برای اینکه بتواند این مشکل را رفع کند چهار تبصره برای این بند تصویب کرد که براساس تبصره 2 این طرح واردات خودرو مشروط به صدور مجوز شورای رقابت خواهد بود و این شورا هر 6 ماه براساس نیازسنجی بازار مجوز واردات خودرو را صادر خواهد کرد. بندی که چندان به مذاق فعالان بازار خودرو خوش نیامد. به گفته فعالان بازار خودرو این بند علاوه بر آنکه ایجاد رانت خواهد کرد اثر قیمتی این طرح در بازار را نیز کاهش خواهد داد. حال باید دید که در روزهای آینده بازار به این طرح چه واکنشی نشان خواهد داد، و بازار تا چه میزان شکل نزولی به خود خواهد گرفت.

در این خصوص برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند تصویب این طرح از سوی مجلس یک شوک به بازار خودرو وارد خواهد کرد، اما این شوک شاید چندان طولانی مدت و عمیق نباشد، چرا که هنوز مشخص نیست شورای نگهبان چه واکنشی به این طرح نشان خواهد داد.   

علاوه بر طرح ساماندهی بازار خودرو  عوامل دیگری نیز در هفته سپری شده بر بازار خودرو اثرگذار بوده است. عواملی که بخش عمده آن مرتبط با حوزه سیاست خارجی بود. در این هفته دو سفر سیاسی مهم به کشور صورت گرفت، سفر اول به ورود نخست وزیر عراق به کشور مربوط می شد و دومی به ورود رییس کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران باز می گردد که این دو سفر نیز در بازار سرمایه ای اثرگذار بود و موجب شد تا بازار خودرو، نوسان اندک قیمتی را تجربه کند.

قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو |  روند بازار خودرو چگونه شد؟

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته گذشته خودروهای پرتیراژ داخلی بیش از آنکه رشد قیمت را تجربه کنند ثبات و افت قیمت در بازار را تجربه کردند. رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که رشد قیمت خودروهای داخلی در مدت زمان مورد بررسی به یک درصد هم نرسید و به این طریق بیشترین رشد قیمت ثبت شده برای پرتیراژهای داخلی حدود 6 درصد بوده. اما در مقابل پرتیراژهای داخلی افتی 5.6 درصدی را در این مدت تجربه کردند که با این شرایط می توان گفت افت قیمت خودروهای پرتیراژ بر رشد قیمت آنها در هفته سپری شده چربیده است.

به گفته فعالان بازار خودرو در این هفته برخی از خودروهای پرتیراژ رشد 1 میلیون تومانی در بازار داشتند و برخی دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شدند اما در این مدت افت قیمت ثبت شده برای خودروهای داخلی به 2 تا 9 میلیون تومان می رسد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده، رشد قیمت به « کوییک معمولی» ، « پژو 206 تیپ 5 » ، « سمند LX»  اختصاص داشت.

در این هفته، چهار خودروی «شاهین »، «کوییک معمولی»، « پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 صندوقدار» و «سمند LX با موتور EF7» تغییری در بازار ثبت نکردند.

این در حالی بود که بیشترین افت قیمت به «ساینا» رسید و این خودرو در این هفته افتی 9 میلیونی را ثبت کرد. «تیبا صندوقدار » نیز افتی 2 میلیونی را تجربه کرد و «کوییک R» و «تیبا 2» معمولی هم افتی یک میلیونی در بازار داشتند.

قیمت خودرو کوییک در بازار خودرو

با توجه به وضعیت بازار این سوال مطرح می شود که خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات سایپا چه روندی داشته است؟ براساس ارزیابی بازار، کوییک معمولی هفته سپری شده را با رشد یک میلیونی با قیمت 171 میلیون تومان سپری کرد و «کوییک R  »  نیز در این مدت افت یک میلیون تومانی داشت و 175 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

کاهش 6 میلیون تومانی قیمت خودرو

ابراهیم مددیان در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز است، در ابتدای هفته جاری کاهش قیمت 5 تا 6میلیون تومانی در قیمت خودروهای ایرانی داشتیم. در اقتصاد عرضه و تقاضا مهم‌ترین مکانیزم‌های تعیین قیمت است، در کنار آن هم باید رقابت وجود داشته باشد اما متاسفانه خودروسازی ما انحصاری است و به جز دو شرکت بزرگ خودروساز شرکت دیگری برای رقابت وجود ندارد. با افزایش عرضه قیمت خودرو هم کاهش می‌یابد اما متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی افزود: شیوه عرضه ثبت نامی با وجود شروط و بندهای مختلفی که برای آن طراحی شد بازهم عملا موفقت‌آمیز نبوده چراکه 90 درصد آن خودروها با وکالتنامه فروش وارد بازار شده‌اند، این طرح برای تنظیم بازار بود اما در عمل فایده‌ای نداشته و یعنی مصرف‌کننده نهایی این خودروها را نگرفته است بلکه بیشتر افرادی که این خودروها را می‌گیرند به علت برداشت سود آن را وارد بازار می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع برگ سبز خودرو تاکید کرد: دادستان کل کشور 13 شهریور اعلام کردند که برگ سبز به منزله سند است و نیاز به ثبت دفترخانه‌ای نیست. این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات صنف ما را حل کند اما متاسفانه دفترخانه‌ها به علت منافع خود در برابر آن ایستاده‌اند. اگر زمان تعویض پلاک مالیات مربوطه هم گرفته شود بسیاری از مسائل حقوقی و مشکلات مردم حل می‌شود و دیگر نیاز به دفترخانه ندارند. برای مثال ممکن بود که افراد تا به نام زدن خودرو تا دفترخانه به علت افزایش قیمت پول بیشتری دریافت کند که با این طرح جلوی این اتفاقات گرفته می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تبریز با تاکید بر اهمیت سامانه جامع ثبت معاملات خودرو گفت: یکی از مشکلات بازار خودرو نبود سامانه ثبت معاملات خودرو است. باید سامانه راه‌اندازی شود تا نمایشگاه‌دار مجاز در آن ثبت نام کند تا بتواند معاملات خود را انجام دهد. بسیاری از مشکلاتی که بعد از معامله شاهد آن هستیم می‌تواند کاهش یابد. با راه اندازی این سامانه حتی تا 80 درصد شکایات بعد از معامله می‌تواند کاهش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: سال 91 یا 92 که اتحادیه کشوری داشتیم این موضوع را پیگیری کردیم و یک سامانه هم تدوین شد اما متاسفانه بنا به دلایلی مسکوت ماند اما الان دیگر می‌توان این کار را انجام داد، با این کار در بازار شفاف‌سازی می‌شود و در مورد اخذ مالیات هم می‌تواند کمک‌کننده باشد تا شفافیت لازم ایجاد شود. مشکلات زیادی را به خاطر نبود چنین سامانه‌ای تجربه می‌کنیم برای مثال فرد خودرو را می‌خرد و بعد متوجه می‌شود که فروشنده ممنوع‌المعامله بوده است بعد هم کار به شکایت قضایی می‌رسد در حالی که به راحتی با چنین سامانه‌ای می‌توان از آن جلوگیری کرد.

مددیان با اشاره به نرخ روز خودرو گفت:‌ پراید 131 تولید 99 حدود 138 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 249 تا 251 میلیون تومان که هفته پیش تا 256 میلیون هم رسیده بود، پژو 206 v8 صندوقدار بین 300 تا 305 میلیون تومان، کوییک 168 تا 170 میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو 308 میلیون تومان که هفته قبل تا 315 میلیون تومان رسیده بود، سمند معمولی 249 میلیون تومان و EFS دوگانه‌سوز 278 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

 

قیمت خودرو در 26 شهریور 1400

قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو امروزقیمت خودرو امروز

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار تغییراتی به شرح زیر داشته است: در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل 1400 از قیمت 285 تا 385 میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF7 مدل 1400 معادل 274 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو 206 تیپ 2 (مدل 1400) معادل 252 میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالیست که قیمت این خودرو در نمایندگی 127 میلیون تومان است. قیمت دنا پلاس ( تیپ 1 مدل 1400 ) با موتور EF7 نیز 375 میلیون تومان در بازار تعیین شد.


قیمت خودرو امروز پراید 40 درصد کاهش یافت

ایران+1

با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

اما آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

قیمت خودرو امروز سایپا امروز 25 شهریور 1400

در بازار امروز قیمت خودرو‌های سایپا تغییرات قابل توجهی را به ثبت رساندند. اما در معاملات امروز محصولات داخلی سایپا، کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ با ۵ میلیون تومان بیشترین و سایپا ۱۵۱  با یک میلیون تومان کمترین رشد قیمتی را تجربه کردند. در این میان برخی محصولات سایپا همچون سایپا ۱۱۱ با افت قیمت یک میلیون تومانی مواجه شدند.

سایپا+1

پیش‌بینی قیمت خودرو امروز پراید پس از آزادسازی واردات خودرو

با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

اما آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

آنچه دیگران می خوانند
  • خبر خوش: تخصیص سهام عدالت برای جامانده‌ها

  • مهراد جم در حال بازیگری در فیلم دیده شد

  • زلزله کرمان را لرزاند | جنوب ایران لرزید

  • قیمت مسکن امروز در مناطق مختلف تهران

  • قیمت پراید نصف می شود؟ + جزییات

نظر شما