شناسهٔ خبر: 49619172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم جاماندگان اربعین در تمام شهرستان‌های استان کرمان برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل امنیتی استان کرمان گفت: مراسم جاماندگان اربعین در تمام شهرستان‌های استان کرمان، بسته به شرایط رنگ‌بندی کرونا آن شهرستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حمید شمس‌الدینی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار، معاونان استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسئولان و در ارتباط ویدئوکنفرانس همزمان با فرمانداران سراسر استان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد اظهار داشت: با حضور 60 هزار نفر برای حضور در سفر اربعین موافقت شده است.

وی با عنوان اینکه برای استان کرمان سهمیه هزار و 96 نفری اختصاص داده شده افزود: تاکنون بیش از 3هزار و 500 نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کردند که برای حضور هزار و 136 نفر موافقت شده است.

شمس‌الدینی با بیان اینکه اولویت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند گفت: ثبت نام 864 نفر قطعی شده و 226 نفر سهمیه خالی داریم که هنوز برای تکمیل ثبت نام خود مراجعه نکردند.

وی با اشاره به اینکه پرواز مستقیم از استان کرمان برای عراق نداریم اما درخواست داده شده است ادامه داد: زائران حتماً باید 72 ساعت قبل تست پی سی آر داده باشند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان بیان کرد: مراسم جاماندگان اربعین در تمام شهرستان‌های استان کرمان، با نظر فرمانداران و بسته به شرایط رنگ‌بندی آن شهرستان برگزار می‌شود.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در شهرستان کرمان درخواست‌های زیادی وجود دارد گفت: برای بازگشایی مدارس نیز جلساتی برگزار شده تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان نیز در این جلسه نیز با اشاره به اینکه فشارهای زیادی برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در شهرستان سیرجان وجود دارد گفت: درخواست داریم ممنوعیت برگزاری پیاده روی اربعین در ستاد استانی تصویب شود تا ما هم در شهرستان‌ها زیر فشار نباشیم.

انتهای پیام/511/ی

نظر شما