شناسهٔ خبر: 49617504 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نتیجه معیار اندازه‌گیری همه چیز است

اسکوچیچ: تا صعود به جام جهانی خوددار هستیم

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران، با قاطعیت تمام در راه رساندن این کشور 80 میلیونی به جام جهانی 2022 قطر گام برمی‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، وقتی دراگان اسکوچیچ جانشین مارک ویلموتس، مربی معروف بلژیکی، روی نیمکت تیم ملی ایران شد، بسیاری در موفقیت او تردید داشتند. او پیش از این هدایت چهار باشگاه را در این کشور بر عهده داشت و عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده بود. 


ایران در شرایط سختی قرار داشت. ویلموتس دو شکست را در کارنامه ثبت کرده و این تیم باید نجات پیدا می‌کرد. یک سال و نیم گذشته و حالا تیم اسکوچیچ 9 پیروزی از 9 بازی به دست آورده، 28 گل زده و تنها دو گل دریافت کرده است و در مسیر خوبی برای صعود به جام جهانی سال آینده قرار دارد. او این روزها را در کشور خودش مشغول استراحت و آماده‌سازی شرایط برای ادامه مسیر مراحل انتخابی است. 


اسکوچیچ درباره شروع حضورش روی نیمکت تیم ملی این کشور 80 میلیونی گفت:« همه چیز خوب است. با توجه به شرایطی که در ابتدای حضورم روی این نیمکت وجود داشت، از شرایط حال حاضر بسیار راضی هستم. دو شکست فشار زیادی را ایجاد کرده بود، ما حق از دست دادن حتی یک امتیاز را هم نداشتیم و دیدارهای انتخابی به صورت متمرکز در بحرین برگزار می‌شد که ایران هرگز در خانه آنها پیروز نشده بود و با عراق نیز سابقه و درگیری بدی داشت.»

 


او ادامه داد:« فشار؟ نمی‌توانید حجم آن را حتی تصور کنید. فشار از سوی رسانه‌ها و هواداران بسیار زیاد بود. همه نظر خودشان را داشتند و کار در چنین محیطی واقعا سخت است اما من چالش‌ها را دوست دارم. تمام زندگی حرفه‌ای من یک چالش بوده و می‌دانستم که چه چیزی در انتظارم است. من هیچ مشکلی با این موضوع ندارم.»


علیرغم وجود این استرس، اسکوچیچ موفق شد این تیم را در مسیر خوبی قرار دهد. او اولین بار در جریان پیروزی برابر ازبکستان، بوسنی و هرزگووین و سوریه در دیدارهای دوستانه با تیم جدیدش آشنا شد. سپس پا به مسابقات انتخابی گذاشت که موفق شد برابر هنگ کنگ و بحرین به پیروزی رسیده و کامبوج را با حساب 0-10 شکست دهد. پیروزی با اختلاف کم برابر عراق و سوریه و بار دیگر پیروزی خارج از خانه برابر عراق اما این بار با نتیجه 0-3 باعث شد که خوش بینی بسیاری نسبت به سرنوشت تیم ملی و عملکرد این مربی در تهران ایجاد شود.


تیم ملی ایران حالا در جایگاه بیست و دوم رده‌بندی تیم‌های فوتبال جهان قرار دارد و تنها پنج پله از کرواسی عقب‌تر است. اسکوچیچ که این روزها اعتماد خاصی را بابت عملکردش جلب کرده گفت:« من فکر می‌کنم در این بازی‌ها اعتماد عموم را جلب کردم. اما باتجربه‌تر از این هستم که ندانم نتیجه‌گیری معیار اصلی اندازه‌گیری همه چیز است. امروز قابل اعتماد هستید و فردا شرایط عوض می‌شود. و به همین دلیل است که با تمام وجود در پی رسیدن به هدفم هستم. حالا کار آسان‌تر است چون ما وارد دوران خوبی شدیم. دیگر ابهام و بدبینی که در ابتدای حضور من در جایگاهی که پیش از این در اختیار ویلموتس و کیروش بود از بین رفته است. من اعتماد هوداران را احساس می‌کنم و این حس به من انرژی خوب و خوش بینی می‌دهد.»

 


سرمربی کروات تیم ملی ایران در ادامه به این نکته اشاره کرد که هنوز یک بازی تا ثبت رکورد بیشترین پیروزی متوالی در تاریخ ایران فاصله دارد. او ماه آینده در دیدار برابر امارات متحده عربی برای کسب این رکورد تلاش خواهد کرد. او پنج روز بعد برابر کره جنوبی قرار خواهد گرفت تا برای صدرنشینی رقابت کند. دو تیم از این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم سوم راهی مسابقات پلی آف خواهد شد. 


اسکوچیچ اظهار داشت:« همه دیدارها مهم هستند. بدترین اتفاقی که در حال حاضر می‌تواند برای ما رخ دهد این است که فکر کنیم چون خوب شروع کردیم پس می‌توانیم آرام بگیریم. باید نهایت پویایی خود را به کار بگیریم، با جدیت پیش برویم و تنها زمانی جشن بگیریم که صعودمان به جام جهانی قطعی شده است. تا آن زمان باید کاملا خوددار باشیم. اما من بازیکنانی با تجربه با شخصیت‌های حرفه‌ای دارم بنابراین کارم آسان است.»


اسکوچیچ نام‌های درخشان بسیاری را در فهرست خود می‌بیند. اول از همه سردار آزمون از زنیت سن پترزبورگ است که در شرایط گلزنی بسیار خوبی قرار دارد. سپس مهدی طارمی از پورتو و علیرضا جهانبخش از فاینورد هستند. آنها خط حمله واقعا قدرتمندی را تشکیل می‌دهند. یک نام آشنا از لیگ کرواسی نیز در این تیم به چشم می‌خورد. مربی تیم ملی ایران اخیرا با کرونوسلاو رندولیچ، دستیار سابقش، در تمرینات گوریسا دیدار کرد تا جویای شرایط یونس دلفی شود که از بلژیک به این تیم آمده و در حال حاضر در تیم ملی زیر 23 سال ایران بازی می‌کند.

 

اسکوچیچ درباره محرمی گفت:« او بازیکن بسیار مهمی برای من است. من فکر می‌کنم او کیفیت لازم برای بازی در دینامو را دارد اما اخیرا درگیر مصدومیت بوده است.حالا همه چیز خوب است و من باور دارم که او خیلی زود چیزهایی که من درباره‌اش می‌دانم را ثابت خواهد کرد. دلفی هم بازیکن جوان و توانمندی است که باید با شرایط سازگار شود. او کیفیت لازم برای گوریسا را دارد. ایرانی‌ها ژنتیکی دارند که باعث می‌شود از نظر فیزیکی از بقیه برتر باشند. جای تعجب ندارد که در ورزش‌هایی چون وزنه‌برداری و کشتی بسیار موفق هستند. »

منبع: Germanijak.HR

نظر شما