شناسهٔ خبر: 49615880 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

توپ پر و لحظه شماری برای شروع لیگ برتر

سپاهان پرستاره و زنگ خطر در جنوب غرب تهران

روز گذشته دو تیم نساجی مازندران و سپاهان اصفهان در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 4 بر 1 طلایی پوشان سپاهان به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک ماده تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باقی‌مانده، لیگی که در پایان آن جام جهانی 2022 قطر را در پیش رو داریم و از این حیث می‌توان خوش‌بینانه تصور کنیم، کیفیت فصل بیست و یکم تحت تأثیر این جام تا حدی ارتقاء پیدا کند.معمولاً تیم‌های ایرانی پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سخت بدن‌سازی، کم کم وارد مباحث تاکتیکی می‌شوند و در ادامه برای ارزیابی هرچه بهتر تیمشان و ایجاد هماهنگی بین بازیکنان تازه به خدمت گرفته و سایر بازیکنان رو به بازی‌های دوستانه می‌آورند که البته چندان دوستانه هم نیست.

 

یکی از بازی‌های دوستانه‌ای که روز گذشته (جمعه) در کمپ الیاف واقع در جنوب غرب تهران برگزار شد، دیدار دو تیم پرطرفدار نساجی و سپاهان بود که در پایان با برتری بی‌چون چرای طلایی پوشان اصفهانی با نتیجه 4 بر 1 خاتمه یافت که در این گزارش سعی می‌کنیم شما در جریان اتفاقات این دیدار قرار دهیم:


*وقتی در محل این برگزاری این دیدار حاضر شدیم، بازیکنان دو تیم، خصوصاً کلرها، سخت مشغول گرم کردن بودند. ازیک‌طرف "کریستور کنت" اطریشی با کمک نیما میرزا زاد، و از سوی دیگر گلر نساجی، زیر نظر "هاروت" ارمنی مربی دروازه‌بان‌های نساجی خودشان را آماده ورود به زمین می‌کنند.این در حالی است که "هاروت" ازجمله کسانی بود که می‌توان گفت بیشترین نقش را در پیشرفت نیما میرزازاد سنگربان این فصل سپاهان داشت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد خوش‌وبش این دو نفر صحنه‌های جالبی را رقم زد.


*آن چیزی که قبل از هر چیزی جا دارد به آن اشاره‌کنیم، چمن مناسب کمپ الیاف بود، که اتفاقاً "سعید الهویی" مربی تیم فوتبال گل گهر که برای تماشای این بازی به همراه چند تن از بازیکنان این تیم مثل "علیزاده"، "صادقی" روی سکوها نشسته بودند، به‌واسطه استقرارشان در این کمپ، به شوخی از برخی از بازیکنان دو تیم می‌خواستند که حواسشان به چمن باشد.

 

 *پس‌ازاینکه بازیکنان دو تیم به سمت نیمکت‌های همدیگر رفتند، ساکت الهامی به همراه دستیارانش هم برای خوش‌آمد گویی به مجموعه تیم سپاهان، به سمت نیمکت این تیم رفتند که شاهد برخورد صمیمانه‌ای بین بازیکنان و کادر فنی سپاهان با الهامی بودیم. (البته محرم به دلیل حضور در کلاس‌های مربیگری ابتدای بازی حضور نداشت)ازجمله می‌توان به شوخی‌های ساکت الهامی با محمود کریمی مربی سپاهان، سجاد شهباززاده و خلعتبری اشاره کرد.

 


*الهامی در هنگام بازگشت به سمت نیمکت خودشان، نام سروش رفیعی را هم‌صدا زد و به کنایه و شوخی با صدای بلند گفت" آقا سروش ببخشید شمارا ندیدیم" که در این لحظه سروش به سمت الهامی دوید با این توجیه که "من در ترکیب ثابت نیمه اول نیستم و به همین خاطر قصد داشتم هنگام ورود به زمین در نیمه دوم خدمت شما برسم " که البته بحث هیچ کدورتی وجود نداشت و این دو نفر حتی علی‌رغم شروع دیدار در کنار زمین مشغول صحبت بودند و درمجموع شاهد فضای بسیار گرم و دوستانه‌ای در کنار زمین بودیم و این امر تا پایان بازی حفظ شد.


 مرزبان در غیاب محرم تیمش را با این آرایش 4-3-3 با این نفرات مقابل نساجی به میدان فرستاد:
 "کریستفر کنت" گلر اطریشی درون دروازه قرار گفته بود و چهار بازیکن به ترتیب از سمت چپ به راست: امید نورافکن، گئورگی ولسیانی، محمد نژادمهدی، رضا میرزایی، خط دفاع این تیم را تشکیل دادند.

 


مسعود ریگی به‌عنوان هافبک دفاعی و جلال علی محمدی و حسن شوشتری در هافبک میانی که از بین شوشتری وظایف هجومی بیشتری داشت.
خط حمله نیز با حضور فرشاد احمدزاده در سمت راست، محمدرضا خلعتبری در سمت چپ و سجاد شهباززاده نیز تشکیل شده بود.

 


از نکاتی که می‌توان درخصوص بازیکنان سپاهان در نیمه اول به آن اشاره کرد، اعتمادبه‌نفس بالای گلر این تیم بود که در جریان بازی مدام با بازیکنان تیم به زبان فارسی صحبت می‌کرد و از طرفی مرزبان که به زبان آلمانی مسلط است، نکاتی را به او گوشزد می‌کرد. درخصوص کیفیت او باید گفت در نیمه اول چندان خطر مهلکی دروازه سپاهان را تهدید نکرد و او محک جدی نخورد.


 از بین مدافعان، میرزایی در سمت راست چهره شاخص نیمه اول بود.، میرزایی با سرعت بالایش و هماهنگی با علی‌محمدی در چند نوبت فرارهای بسیار خوبی را انجام داد و نمایش قابل قبولی را از او دیدیم.

در خط میانی مسعود ریگی اولین بازی خود را با شماره 6 تجربه کرد که دقیقاً همان ریگی استقلال بود، بااحساس مسئولیت بالا و یک بازی کاملاً بدون ریسک و دادن پاس های سالم، که از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که یکی از ارکان غیرقابل‌انکار سپاهان در فصل پیش رو خواهد شد. ضمن اینکه حسن شوشتری 28 ساله نیز که مقابل هم شهری‌های خود بازی می‌کرد نشان داد، تکنیک خوبی دارد، از درگیری هراسی ندارد و دوندگی زیادی دارد و درمجموع به نظر می‌رسد، نوید کیا می‌تواند روی او حساب ویژه‌ای باز ای باز کند.


اما در فاز هجومی فرشاد احمدزاده تلاش زیادی کرد تا در اولین حضورش بالباس سپاهان بتواند گل بزند و به نظر می‌رسد هنوز به زمان بیشتری احتیاج دارد. خلعتبری که در جناح چپ خط حمله به کار گرفته شد، کاملاً آماده نشان داد و توانست تک‌گل سپاهان را در نیمه اول به ثمر برساند.


درخصوص سجاد شهباززاده نیز باید گفت همچنان انگیزه از انگیزه فراوانی برخوردار است. او علی‌رغم اینکه گلی به ثمر نرساند اما در طی 45 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت بسیار خطرناک نشان داد، ضمن اینکه سجاد نسبت به برخی از تصمیمات داور معترض بود و اعتقاد داشت داور در چند نوبت نسبت به خطاهای بازیکنان نساجی چشم‌پوشی می‌کند.


 نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر و گل محمدرضا خلعتبری به پایان رسید تا دو تیم با ترکیبی متفاوت پا به نیمه دوم بگذارند.

 

 

**توپ پر سپاهان با محرم 

*این در حالی است که محرم نوید کیا نیز که در نیمه اول به دلیل حضور در کلاس مربیگری حضور نداشت، خودش را به بازی رساند تا تیمش را خودش در نیمه دوم هدایت کند.

 

سپاهان با 11 تغییر نیمه دوم را با این نفرات آغاز کرد:
نیما میرزازاد، آرتور استپانیان، عزت پورقاز، سامان رنجبر، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، یاسین سلمانی، سروش رفیعی، آریا یوسفی، محمدرضا حسینی و شهریار مغانلو ترکیب سپاهان را در نیمه دوم تشکیل دادند.
در پایان این نیمه، سروش رفیعی، شهریار مغانلو و آریا یوسفی‌ برای سپاهان موفق به گل‌زنی شدند و تک‌گل نساجی نیز توسط ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سپاهان شد تا این دیدار پُر گل با برتری ۴ بر ۱ سپاهان خاتمه یابد.

 


اولین گل نیمه دوم توسط سروش به ثمر رسید. او با یک ضربه‌فنی از پشت محوطه جریمه اختلاف بازی را به عدد 2 رساند. پس‌ازاین گل حملات سپاهان همچنان ادامه داشت تا شهریار مغانلو نیز در اولین تجربه‌اش بالباس سپاهان از داخل محوطه جریمه با پای چپ زننده گل سوم باشد. حسن ختام گل‌های سپاهان را نیز توسط آریا یوسفی 19 ساله محصول آکادمی سپاهان به ثمر رسید تا نشان دهد در این فصل در صورت اعتماد می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.


در دقایق پایانی نیز درحالی‌که می‌رفت بازی با نتیجه 4 بر 0 به سود سپاهان به پایان برسد با خطای محرز مدافع سپاهان روی مهاجم نساجی داور به‌درستی نقطه پنالتی را نشان داد تا ایوب کلانتری تک‌گل نساجی را در این دیدار تدارکاتی به ثمر برساند.


در 45 دقیقه نیمه دوم سپاهان با ترکیبی کاملاً متفاوت پا به میدان گذاشت تا به‌نوعی نشان دهد دو تیم بسیار آماده را در این فصل در اختیار دارد، علاوه بر این بازیکنان باید به نام دانیال اسماعیلی فرد مدافع راست این تیم اشاره کرد که دیروز علی رغم اینکه در کنار تیم حضور داشت تمرین نکرد.


*این نیمه در شرایطی با نتیجه 3 بر 1 به اتمام رسید، که ساکت الهامی سرمربی موفق نساجی پس از پایان این بازی گفت که تیمش در اوج دوران بدن‌سازی قرار دارد و بخش زیادی از دلایل این نتیجه به خستگی مفرط بازیکنانش برمی‌گردد.

 


*در نیمه دوم از بین بازیکنان سپاهان می‌توان به حضور فرزند "لئون استپانیان" هافبک ارمنی سال‌های نه‌چندان دور سپاهان اشاره کرد که برخلاف پدرش در منطقه چپ خط دفاعی در کنار عزت پورقاز، سامان رنجبر، محمدرضا مهدی‌زاده در ترکیب تیم حضور پیدا کرد و بازی خوبی را به نمایش گذاشت.


*سروش رفیعی، یاسین سلمانی، محمد کریمی و محمدرضا حسینی نیز کمربند خط میانی پرقدرت سپاهان را در نیمه دوم تشکیل دادند که به‌خوبی در چندین نوبت، شهریار مغانلو و آریا یوسفی مهاجم جوان این تیم را در موقعیت گل قرار دادند.

 


*درمجموع سپاهان در اولین دیدار تدارکاتی خود مقابل یک تیم لیگ برتری به‌نوعی نشان داد در فصل پیش روباز هم یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود و درعین‌حال محرم نوید کیا برای حضور هم‌زمان در سه جام دو تیم کاملاً آماده را در اختیار دارد.


*از سوی دیگر باید دید، نساجی نیز با اتمام دوران بدن‌سازی و اضافه شدن بازیکنان جدیدش تحت هدایت ساکت الهامی آیا بازهم می‌تواند روند رو به رشد خود را از پایان فصل قبل ادامه دهد یا خیر؟

کیاوش عزیزی

 

نظر شما