شناسهٔ خبر: 49614512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست اورژانس کشور:

آمادگی ایجاد ۲۸ پایگاه واکسیناسیون در تهران را داریم

صابریان از آمادگی اورژانس کشور برای ایجاد ۲۸ پایگاه واکسیناسیون در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته همکاران اورژانس در پایگاه‌های اورژانس پس از ساعت کاری فعالیت می‌کنند تا واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

صابریان ادامه داد: در تهران ١٨ پایگاه و در دانشگاه‌های علوم پزشکی بین ٢ تا ۴ پایگاه واکسیناسیون داریم و ساعت کاری پایگاه‌های اورژانس ٨ تا ٩ شب است و این امکان را داریم که تعداد پایگاه‌ها را به ویژه در مناطق کور افزایش دهیم و آمادگی داریم ٢٨ نقطه را به عنوان پایگاه واکسیناسیون در تهران ایجاد کنیم.

سرپرست اورژانس کشور اظهار کرد: مردم برای تزریق واکسن در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند و نوبت بگیرند و با پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند البته توصیه می‌شود که افراد ناشتا به مرکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و چند دقیقه بعد از تزریق در مرکز بمانند و در روز تزریق از فعالیت سنگین خودداری کنند.

صابریان بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که حتی پس از تزریق ٢ دوز واکسن باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک کرد و افراد بدانند که ایمنی ٢ هفته بعد از تزریق دوز دوم ایجاد می‌شود، اما مصونیت کامل ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما