شناسهٔ خبر: 49612979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در شهریور ماه جاری؛

اتصال ۵۵ مدرسه روستایی کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان گفت: در شهریور ماه جاری ۵۵ مدرسه دیگر در مناطق روستایی استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، شهریار بهنیا گفت: با ارتقاء سطح سرویس‌دهی اپراتور‌های تلفن همراه و توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.

وی افزود: در سال گذشته ماهانه ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان تخصیص داده شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آموزش مجازی، اکثر مدارس با کمبود حجم اینترنت مواجه می‌شدند که با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حجم اینترنت رایگان مدارس به ۷۰ گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مدارس شهری و بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی استان با دریافت مودم و پهنای باند رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

بهنیا اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، انتقال اینترنت به برخی روستا‌ها دشوار بوده که با تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و همکاری مخابرات، اپراتور‌های ایرانسل، های‌وب و برخی دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستیم راه را برای پوشش هرچه بیشتر اینترنت در روستا‌ها و مدارس باقیمانده روستایی هموار کنیم.

نظر شما