شناسهٔ خبر: 49608496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ابوترابی در گفت‌وگو با بولتن نیوز :

یارانه مستقیم به هر ایرانی ماهی 2 میلیون تومان می شود/طرح یارانه مستقیم با 29 امضاء

عضو کمیسیون سیاست داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح پرداخت یارانه مستقیم به مردم با برگزاری رفراندوم، تا کنون به امضای 29 نماینده مجلس رسیده، گفت: در صورت پرداخت یارانه مستقیم به هر ایرانی می توان ماهی 2 میلیون تومان پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون سیاست داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح پرداخت یارانه مستقیم به مردم با برگزاری رفراندوم، تا کنون به امضای 29 نماینده مجلس رسیده، گفت: در صورت پرداخت یارانه مستقیم به هر ایرانی می توان ماهی 2 میلیون تومان پرداخت کرد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه سالانه حدود 86 میلیارد دلار یارانه در کشور پرداخت می‌شود، افزود: یعنی هر سال 2 برابر بودجه سالانه کشور یارانه در کشور پرداخت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت هدفمند سازی این یارانه ها تصریح کرد: اگر یارانه پنهان و آشکار حذف شود و این یارانه مستقیم به مردم داده شود، می توان ماهانه به هر ایرانی 2 میلیون تومان یارانه پرداخت کرد.

عضو کمیسیون سیاست داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در حال حاضر مرفهین کشور 25 برابر مستضعفین از یارانه استفاده می کنند و این بزرگترین اشکال در پرداخت یارانه است.

ابوترابی با اشاره به طرح پرداخت یارانه مستقیم به مردم با برگزاری رفراندوم افزود: این طرح چون بر همه پرسی تاکید دارد، برای مطرح شدن در صحن مجلس به امضای 100 نماینده نیاز دارد که تا کنون 29 نماینده آنرا امضاء کردند.

وی افزود: تقاضای برگزاری رفراندوم در راستای اصل 59 قانون اساسی و 36 قانون همه‌پرسی است تا بجای پرداخت شیوه فعلی یارانه، پول یارانه مستقیم به مردم پرداخت شود.

عضو کمیسیون سیاست داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار امیدواری کرد تا نمایندگان مجلس با امضای این طرح، نسبت به پرداخت مستقیم یارانه به مردم نظر مثبت داشته باشند.

نظر شما