شناسهٔ خبر: 49607162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دوام و مسیر مستقیم اسلام به وسیله امام حسین(ع) ادامه پیدا کرده است

حوزه/ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دوام و مسیر مستقیم اسلام به وسیله امام حسین (ع) ادامه پیدا کرده است و این حسین(ع) است که انسان را از آلودگی نجات داده است؛ نقش امام حسین(ع) در اسلام ویژه و استثنایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در همایش بین‌المللی «تجلی ارزش‌های بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در کنگره اربعین» که از سوی معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری به صورت مجازی برگزار شد، با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد چگونه اسلام به اوج خود می‌رسید و پنج قاره را در بر می‌گرفت،  گفت: دوام و مسیر مستقیم اسلام به وسیله امام حسین (ع) ادامه پیدا کرده است و این حسین (ع) است که انسان را از آلودگی نجات داده است؛ نقش امام حسین (ع) در اسلام ویژه و استثنایی است.


وی با اشاره به مطالبی که سران کشورهای مختلف درباره امام حسین (ع) بیان کرده‌اند اظهار داشت: حسین (ع) است که بشر را سعادت و آزادی می‌دهد و از استعباد و بندگی این و آن می‌رهاند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری، امام حسین (ع) را دادرس بشریت در طول تاریخ توصیف کرد و گفت:  راه امام حسین (ع) انسان را از ظلم و چپاول و غارت نجات داده است؛ در دنیا غارت و چپاول هست؛ اما اگر امام حسین (ع) نبود چقدر دنیا آلوده می‌شد و چگونه این ظلم و چپاول بشریت را نابود می‌کرد؟
وی جمعیت چند ده میلیونی اربعین را به واسطه قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: چنین جمعیتی در سایه حسین (ع) است؛ حسین است که هدایت می‌کند، حسین است که دل‌ها را دعوت می‌کند؛ حسین است که از بیش از هشتاد کشور از ملل و نحل مختلف به خود جذب می‌کند؛ این اربعین حسین است که بزرگترین اجتماع مردمی در دنیا است.


حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در اشاره به بعضی از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های امام حسین (ع) که باعث جلب و جذب قلب بشریت اظهار داشت: خداوند تمام ارث انبیاء را برده است و او را الگوی بشریت قرار داده است؛ امام حسین (ع) وظیفه خود را بسیار خوب انجام داد؛ خود را در راه خداوند متعال فدا کرد؛ خود را فدا کرد تا بشریت را از جهالت نجات دهد؛ تحیر و سرگردان بشر را از بین برد؛ در راه خدا مجاهده کرد؛ صبر و تحمل کرد؛ آنقدر مجاهدت کرد که در راه خداوند خونش به زمین ریخته شد؛ غافله و زن و بچه‌اش و دیگر عزیزانش اسیر شدند تا بشریت را از حیرت ضلالت نجات دهد.


وی از حرکت امام حسین (ع) نتیجه گرفت: من و شما هم باید به امام حسین (ع) لبیک بگوییم و در مسیر این بزرگوار قدم برداریم؛ در مقابل سیاهی و ضلالت بایستیم. به سخن امام حسین (ع) که فرمود «آیا کمک و یاوری هست که مرا در مسیر خداوند متعال یاری کند» پاسخ دهیم که ما همیشه حاضر هستیم و همیشه لبیک می‌گوییم.

نظر شما