شناسهٔ خبر: 49606154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حزب «الکرامه» تونس از ربوده شدن رئیس خود خبر داد

اقتصاد ایران: حزب ائتلاف الکرامه تونس اعلام کرد که رئیس این حزب هنگام تحویل خود به دادگاه نظامی ربوده شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب «ائتلاف الکرامه» از احزاب مخالف دولت در تونس اعلام کر که «سیف الدین مخلوف»، رهبر این حزب ربوده شده است.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، این حزب امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مخلوف در قضیه پرونده‌ای مربوط به او، به دادگاه نظامی تونس رفته بود و به هنگام تحویل خود به قاضی تحقیقات نظامی در قضیه پرونده‌ای مربوط به او ربوده شده است.

شبکه العربیه عربستان سعودی که در تحولات اخیر جانب رئیس  جمهور تونس را گرفته، به نقل از خبرنگار خود مدعی شد که نیروهای امنیتی تونس مخلوف را گرفته و بازداشت کرده‌اند. براساس گفته این خبرنگار، مخلوف در چند پرونده تحت پیگرد است.

حزب مذکور به ریاست مخلوف طی ماه های اخیر که بحران در تونس به دنبال تعلیق پارلمان و اخراج نخست وزیری این کشور از قدرت بالا گرفت، از اقدامات رئیس جمهور تونس «قیس سعید» انتقاد کرد.

مخلوف در آن برهه از سعید به دلیل تصمیمات مذکور انتقاد کرده و گفته بود که قانون اساسی به رئیس جمهور اختیار سلب مصونیت نمایندگان را نمی‌هد. او همچنین از مؤسسات نظامی خواسته بود به اقدامات قیس سعید ورود نکرده و خود را بی‌طرف نگه دارند.

رئیس حزب ائتلاف الکرامه که در پارلمان تونس 18 کرسی دارد، اقدامات قیس سعید در تونس را «کودتا» توصیف کرده و گفته بود که این اقدام چه در داخل و چه در خارج غیرقابل قبول است.

رئیس ائتلاف الکرامه  همچنین گفته بود: «ما امیدواریم مؤسسات مانند ریاست جمهوری و نظامی برای حل بحران خود از این به بعد، عقلانیت، حکمت و درایت از خود نشان دهند».

همزمان با انتشار ربایش مخلوف، دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که خروج از کشور منعی ندارد مگر برای کسانی که در حق آن‌ها دستور بازداشت یا بازجویی صادر شده است.

به نظر می رسد این بیانیه ریاست جمهوری تونس در واکنش به «ربوده شدن» مخلوف صادر شده است. حدود یک ماه پیش دادگاه نظامی تونس حکم جلب مخلوف را در قضیه تلاش حزب متبوع او برای خارج کردن یک دختر که ممنوع السفر بود، صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما