شناسهٔ خبر: 49606090 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراخوان ثبت نام طرح ملی مشاغل خانگی در شهرستان اسلام آبادغرب

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اسلام آبادغرب از آغاز ثبت نام طرح مشاغل خانگی در شهرستان خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یوسف حاصلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اسلام آبادغرب از آغاز ثبت نام طرح مشاغل خانگی در شهرستان خبر داد و گفت : واجدین شرایط شهری و روستایی میتوانند با مراجعه به سایت www.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند و از تسهیلات طرح مشاغل خانگی بهره‌مند شوند.

او گفت : طبق دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان متبوع و استانداری، در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی برای اشخاص پشتیبان و پیشران با تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حاصلی افزود: رعایت کلیه ضوابط مشاغل خانگی (قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، دستورالعمل اجرایی آن و مصوبات ستاد) ضروری می‌باشد و طرح‌های ارسالی باید منطبق با ظرفیت و اولویت‌های منطقه و مورد تایید دستگاه اجرایی بوده و متقاضیان مربوطه آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی باشند.

رئیس اداره صمت شهرستان اسلام آبادغرب افزود: طرح مشاغل خانگی پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه مشاغل خانگی، ابتدا توسط دستگاه اجرایی ذیربط بررسی و در صورت تأیید، برای صدور مجوز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال می‌گردد و در ادامه جهت اخذ تسهیلات، به بانک عامل ارسال و متقاضی به بانک معرفی می‌گردد.

او گفت: در الگوی توسعه مشاغل خانگی پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه مشاغل خانگی، طرح توسط دستگاه اجرایی  ذیربط بررسی و در صورت تأیید، برای توانمندسازی متقاضی مورد نظر) مشاوره -استعداد سنجی -آموزش - ارتقاء کمی و کیفی محصولات- شناخت بازار به جهاد دانشگاهی ارسال میشود. سپس طرح برای صدور مجوز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شده و در ادامه جهت اخذ تسهیلات، به بانک عامل ارسال و متقاضی به بانک معرفی می شود .

انتهای پیام/د

نظر شما