شناسهٔ خبر: 49605549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراکز درمانی زنجان 512 بیماری بستری ناشی از کرونا دارد/ افزایش مدت زمان فعالیت 3 مرکز تزریق واکسن

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در حال حاضر ۵۱۲ نفر در بیمارستان‌های استان، به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۵ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۸ هزار و ۶۲ مورد بوده است که ۵۳۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۹ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۹۰۹ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۳ هزار و یک نفر اعلام شده است.

در حال حاضر ۵۱۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۵ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۶۱  نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

افزایش زمان فعالیت ۳ مرکز واکسیناسیون در زنجان 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابلاغ دستورالعمل فعالیت سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در زنجان تا ساعت ۲۴ خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برنامه‌ریزی شده است.

مصطفی محمدی افزود: مراکز شماره ۲ پردیس دانشگاه، واقع در جاده گاوازنگ بالاتر از بیمارستان آیت اله موسوی، مرکز شماره ۳ سالن ورزشی برق منطقه‌ای، واقع در خیابان اول شهرک و مرکز شماره ۵ سالن ورزشی پیام مخابرات، واقع در اتوبان ۲۲ بهمن، روبه‌روی فرماندهی نیروی انتظامی سه مرکزی هستند که تا اطلاع ثانوی از ساعت هشت تا ۲۴ فعال خواهند بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

نظر شما