شناسهٔ خبر: 49605509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دیگر نیاز به رمز عبور نیست!

مایکروسافت، اعلام کرد: استفاده از رمز‌های عبور، کاربران را در برابر هکر‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند؛ بنابر این، به کاربران اجازه می‌دهیم به‌جای رمز عبور، از اثر انگشت و تشخیص چهره استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اثر انگشت، تشخیص چهره و دیگر برنامه‌های احراز هویت، دیگر نیازی به استفاده از رمز‌های عبور نداشته باشند.

این شرکت می‌گوید که این اقدام، کاربران را از امنیت بیشتری برخوردار می‌کند، زیرا گذرواژه یا رمز عبور می‌تواند هدف آسان افرادی باشد که به‌دنبال هک کردن حساب دیگران هستند.


دیگر به رمز عبور نیاز نیست!


کاربران خدمات مایکروسافت، از امروز قادر به حذف رمز‌های عبور خود خواهند بود، هرچند این شرکت اعلام کرده است این امکان در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

در حال حاضر، کاربران باید رمز‌های عبور را وارد کنند، اما در آینده نیز در صورت تمایل می‌توانند همچنان از رمز‌های عبور استفاده کنند.

واسو جاکال، نایب‌رئیس شرکت در زمینه امنیت و هویت، نوشت: «رمز‌های عبور ضعیف، نقطه ورود بیشتر حملات به حساب‌های شرکت و دیگر کاربران است.»

به گفته او «در هر ثانیه ۵۷۹ حمله به رمز‌های عبور انجام می‌گیرد، یعنی چیزی حدود ۱۸ میلیارد حمله در سال.»

خانم جاکال، افزود: «رمز‌های عبور سنتی به دلایلی مانند طبیعت انسان، آسیب‌پذیر هستند. مردم، رمز‌های عبوری را انتخاب می‌کنند که راحت به‌ خاطر بسپارند. بنابراین، حدس زدن آن‌ها برای هکر‌ها آسان‌تر است.»

او گفت: «کسانی‌که به‌دنبال دسترسی مخرب به حساب‌ها هستند، می‌توانند از ابزار‌هایی استفاده کنند که ترکیبی از گذرواژه‌های مختلف را بسیار سریع امتحان می‌کنند. آنها همچنین از تاکتیک‌هایی مانند کلاهبرداری از راه ایمیل استفاده می‌کنند تا کاربران به اشتباه، اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار دهند.»

حذف رمز‌های عبور، جهت مشتریان تجاری مایکروسافت و آزمایش قبل از ارائه به عموم کاربران، انجام گرفت.

جوی چیک، معاون هویت شرکت مایکروسافت، گفت که گروه هویت این شرکت، بر روی «پایان دادن به عصر رمز عبور در سازمان‌ها» کار می‌کند.

مایکروسافت در گزارشی اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۰، شمار کاربرانی که از Windows Hello، برنامه بیومتریک لاگ این و ورود به سیستم استفاده کرده‌اند، از ۶۹.۴ به ۸۴.۷ درصد افزایش یافته است./ صداوسیما

نظر شما