شناسهٔ خبر: 49605502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

بلوار شرق بندرعباس برای دسترسی به سواحل مکران درحال احداث است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان عصر جمعه در بازدید از بلوار و شاهراه ارتباطی شرق بندرعباس گفت: این بلوار به منظور ایجاد دسترسی آسان به سواحل مکران در حال احداث است.

صاحب‌خبر -

فریدون همتی درحاشیه بازدید از این طرح ملی افزود: این بلوار ساحلی در مرحله نخست به طول ۲۴ کیلومتر شامل لاین های کندرو، لاین های تندرو، لاین پیاده رو، لاین دوچرخه سواری و نورپردازی منحصر به فرد است.

وی بیان داشت: از دیگر مزیت های این محور ارتباطی، دسترسی به شهرک گردشگری ۹۰هکتاری در محدوده دانشگاه هرمزگان است که در رایزنی با وزیر کشور و راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گام مهم بعدی برای اجرایی شدن این طرح برداشته شده است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این شهرک گردشگری در شرق بندرعباس با استفاده از معماری بومی و بهره گیری از متود روز به عنوان یک ایده خلاقانه قرار است که می تواند جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد.

استاندار هرمزگان با همراهی منصور آرامی نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، فرماندار بندرعباس و جمعی از مدیران استانی از بلوار ساحلی شرق بندرعباس بازدید کرد.

«بلوار ساحلی شرق بندرعباس به‌ طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۱۱۰ متر به‌ منظور دسترسی به سواحل بکر این منطقه، توسعه گردشگری، استفاده مناسب از دریا و تامین امنیت منطقه شرق بندرعباس درحال احداث است.
قطعه نخست بزرگراه شرقی ساحلی بندرعباس به سمت بندر تیاب میناب به طول افزون بر ۸۰ کیلومتر بوده که مرحله نخست آن به طول ۲۸ کیلومتر توسط شهرداری بندرعباس احداث شده است.
طبق اظهارات معاون سابق عمرانی شهرداری بندرعباس در سال ۹۷ سه پیمانکار همزمان مشغول فعالیت بودند تا قطعه نخست بزرگراه بندرعباس به بندرتیاب را به سرانجام برسانند که افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد برای انجام این مرحله با پیمانکاران منعقد شد و قطعه‌های بعدی بزرگراه توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در دست مطالعه است.»


 

نظر شما