شناسهٔ خبر: 49605253 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان مطرح کرد:

داشتن کارت واکسیناسیون شرط اصلی همکاری با رانندگان سرویس مدارس

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از شروط اصلی برای همکاری با رانندگان برای سرویس ایاب و ذهاب مدارس، داشتن کارت واکسیناسیون کرونا است.

صاحب‌خبر -

نورعلی عباسپور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه  و آموزش ایرنا در این زمینه افزود: اسامی رانندگان برای واکسیناسیون مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تاکسی ها بیشتر سرویس ایاب و ذهاب مدارس در شهرهای بزرگ هستند، ادامه داد: رانندگان تاکسی پیش از این در اولویت واکسیناسیون بوده اند و همچنین شرکت های حمل و نقل عمومی ملزم به واکسیناسیون آنها هستند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین اعلام شده افرادی که برای سرویس مدارس همکاری می کنند حتما باید کارت واکسیناسیون داشته باشند.

ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان

عباسپور همچنین درباره ساماندهی سرویس های ایاب و ذهاب مدارس براس سال تحصیلی جدید اظهار داشت: شرکت های حمل و نقلی که با آنها قرارداد بسته می شود، مشخص شده اند.

وی افزود: اما با توجه به اینکه هنوز چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس مشخص نشده، تقاضایی از سوی خانواده ها صورت نگرفته است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شروع سال تحصیلی به صورت مجازی و در شبکه شاد صورت می گیرد، یادآور شد: مدارس روستایی در اولویت بازگشایی هستند. آموزش و پرورش با توجه به ردیف مشخص بودجه ۵۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی را پرداخت می کند.

عباسپور خاطرنشان کرد: سرویس ایاب و ذهاب مدارس در مناطق شهری مانند تهران بیشتر تاکسی عمومی است تا وقتی مدرسه باز شود، در ارائه سرویس مشکلی وجود ندارد.

شورای شهر تعیین کننده شهریه سرویس مدارس است

وی همچنین درباره شهریه سرویس مدارس گفت: بی شک هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان امسال افزایش می یابد، اما مصوبه شورای شهر این میزان هزینه را مشخص می کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ادامه داد: کارگروهی مبالغی از هزینه ها را به شورای شهر پیشنهاد می دهد، اما مصوبه شورای شهر در نهایت تعیین کننده شهریه سرویس ایاب و ذهاب مدارس است.

عباسپور همچنین درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس ها گفت: رانندگان در حال حاضر با وجود پروتکل های بهداشتی تعداد محدودی مسافر دارند، بطور مثال هر خودرو سواری سه دانش آموز را می تواند سوار کند.

اجباری در خرید لباس فرم نیست

وی در ادامه درباره لباس فرم دانش آموزان هنگام آموزش حضوری اظهار داشت: لباس فرم دانش آموز در شورای مدرسه مشخص می شود که همه ذی نفعان از جمله رییس انجمن اولیا و مربیان، مدیر مدرسه، معلمان و همه افراد صلاح دید مجموعه در این شورا حضور دارند.

عباسپور تاکید کرد: در آیین نامه اجرایی مدارس آمده است که خرید لباس فرم تحمیلی نباشد، تهیه لباس فرم باید اقناعی باشد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اجباری در خرید لباس فرم دانش آموزی نیست، دانش آموزان می توانند همان لباس سال گذشته خود را استفاده کنند.

عباسپور گفت: تصمیم گرفته شده اگر بنا بر برگزاری حضوری کلاس ها باشد، این امر به صورت تدریجی صورت گیرد، اما هنوز مناطق حضوری مشخص نشده است. شورای مدرسه  اختیار مشخص شدن لباس فرم را دارد.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از اسفند ماه  سال ۹۸ تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل شد و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.

اما اکنون پس از گذشت حدود ۱۸ ماه از آموزش مجازی، کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به دلیل آثار مخرب آموزش مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس را بسیار اساسی می دانند.

آموزش و پرورش پس از کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی با حفظ سلامت دانش آموزان را از آبان ماه در دستور کار قرار داده است./ ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما