شناسهٔ خبر: 49605198 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ثبت تصویری از برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری

صاحب‌خبر -

دو ستاره شناس آماتور به تازگی تصویری را از لحظه برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری به ثبت رساندند که اگر تایید شود، این هشتمین برخورد ثبت شده با این غول گازی خواهد بود.

سیاره مشتری به عنوان نگهبان زمین محسوب می‌شود و به دلیل نیروی جذابه قوی خود هر جسمی که در حال عبور به سمت زمین است را به طرف خود می‌کشد، از این رو اجسام مختلفی طی سال با این غول گازی برخورد می‌کنند. در همین راستا اخیرا دو ستاره شناس توانستند برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری را از فاصله ۳۸۲.۷۶ میلیون مایلی به ثبت برسانند که اگر این برخورد تایید شود، هشتمین برخورد ثبت شده به سیاره مشتری خواهد بود؛ اولین برخورد در سال ۱۹۹۴ میلادی ثبت شده بود.

جزئیات برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری

سیاره مشتری

هارالد پالسکه، ستاره شناس آلمانی یکی از دو فردی بود که توانست تصویری از برخورد این شی عجیب با سیاره مشتری را به ثبت برساند. وی هنگام ثبت این تصویر در حال رصد سایه قمر آیوی مشتری بود، اما پس از اینکه به صورت ناگهانی این برخورد احتمالی را دید توانست تصویری از آن را ثبت کند. پالسکه در خصوص ثبت این اتفاق گفت نور درخشان این برخورد به مدت ۲ ثانیه قابل مشاهده بود و پس از آن تمام فریم‌ها را بررسی کردم تا منشا آن را پیدا کنم.

سیاره مشتری

این برخورد توسط ستاره‌شناس آماتور دیگری در برزیل نیز به ثبت رسید. خوزه لوئیس پریرا در سائو کتانو دو سول در ایالت سائوپائولو واقع در جنوب شرقی برزیل در تاریخ ۱۲ سپتامبر برای رصد مشتری مستقر شد و طی آن توانست تصویری را از برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری را ثبت کند.

خوزه لوئیس پریرا در این خصوص عنوان کرد در ویدیو نخست متوجه یک درخشندگی عجیب در مشتری شدم، اما تصور کردم این نور به برخی از پارامترها مربوط می‌شود و به همین دلیل به تماشای مشتری پرداختم و زیاد به آن نور توجه نکردم، اما دو روز بعد مجددا ویدیو را تماشا کردم و آن را برای بررسی به مارک دلکرو از انجمن نجوم فرانسه فرستادم و او تایید کرد که در این ویدیو لحظه برخورد یک شی عجیب به مشتری به ثبت رسید است.

نظر شما