شناسهٔ خبر: 49605141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ممانعت از خروج تورهای غیرمجاز گردشگری آستارا به سایر شهرها و استان ها

رامین بشرویه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا، گفت: علاوه بر ممانعت از ورود تورهای گردشگری به شهرستان، تورهای آستارا هم مجوز خروج از شهرستان را دریافت نکردند و از حرکت آنها ممانعت به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

مجتبی آب‌روشن در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: صبح روز جمعه (۲۶ شهریور)، با هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا و عوامل نیروی انتظامی و هنگ مرزی این شهرستان، از حرکت یک تور غیرمجاز گردشگری که بدون اخذ مجوزات لازم و نقض پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا قصد خروج از شهرستان به مقصد استان اردبیل را داشت جلوگیری شد.

وی با تأکید بر اینکه، پایش مستمر تورهای گردشگری به منظور حفظ سلامت گردشگران و جامعه در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و مقابله با حرکت‌های گروهی گردشگری فاقد مجوز همچنان تداوم دارد، ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌های اعلام‌ شده و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های انتظامی شهرستان، با اجرای هرگونه تور گردشگری غیرمجاز برخورد خواهد شد.

آب‌روشن، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های انتظامی شهرستان، از خروج این تور گردشگری در ایستگاه بازرسی قلعه شهرستان آستارا ممانعت بعمل آمد، تصریح کرد: از عوامل برگزاری تورهای گردشگری برای شرکت در دوره‌های آموزش برگزاری تور این اداره و اخذ گواهی‌نامه‌های معتبر دعوت به عمل آمد.

وی اضافه کرد: حفظ سلامت و امنیت گردشگران و جوامع محلی و کمک به جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شرایط پساکرونا شاهد رشد و تحول صنعت گردشگری در شهرستان مرزی آستارا باشیم.

انتهای پیام

نظر شما