شناسهٔ خبر: 49605134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: تعامل با طالبان تا اعلام موضع مشترک جامعه جهانی در حالت تعلیق باقی خواهد ماند

صاحب‌خبر -

شفقنا – صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تا اعلام موضع مشترک جامعه جهانی درباره برسمیت شناختن طالبان، تعامل با دولت طالبان در افغانستان در حالت تعلیق باقی خواهد ماند.
به گزارش شفقنا از تسنیم، «گری رایس» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت تا زمانی که موضع جامعه جهانی درباره برسمیت شناختن دولت به رهبری طالبان در افغانستان شفاف نشود، روابط این نهاد با افغانستان نیز در حالت تعلیق باقی می‌ماند.

وی با ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی افغانستان از جامعه جهانی خواست تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از وقوع یک «بحران انسانی در حال ظهور» در افغانستان انجام دهند.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، رایس افزود که ذخایر دلاری بانک‌های افغانستان رو به کاهش است و اگر طالبان نتواند ارز نقدی وارد بازار کند، ممکن است که بانک‌های این کشور مجبور به تعطیلی شوند.

رایس ادامه داد که در حال حاضر تمرکز فوری باید بر کمک به مردم افغانستان از طریق حواله‌ها و نقل و انتقالات پولی در مقیاس کوچک متمرکز باشد و بر لزوم ارسال کمک به کشورهای میزبان مهاجران افغان نیز تاکید کرد.

گفتنی است که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد به این کشور را نیز متوقف کرده که منجر به تشدید بحران انسانی در افغانستان گردیده است.

نظر شما