شناسهٔ خبر: 49604837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اعزام نیروی کار از ایران به تاجیکستان

عبدالملکی از امضای تفاهم نامه بین وزارت کار ایران با تاجیکستان برای اعزام نیروی کار متخصص به این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه وزارت کار دو تفاهم نامه آماده شده است که فردا بین وزارت کار ایران و دو وزارتخانه کشور تاجیکستان امضا می‌شود.

وی افزود: یک تفاهم نامه با وزارت تندرستی تاجیکستان امضا خواهد شد که مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی، توانبخشی و حمایت‌های اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهم نامه دوم با وزارت مهاجرت و امور اشتغال تاجیکستان (وزارت کار) امضا می‌شود که در مورد بهداشت کار، مهارت آموزی، سیاست‌های بازار کار، بازرسی و روابط کار است.

عبدالملکی بیان کرد: بخشی از تفاهم نامه‌ها به تبادل اطلاعات و بخشی دیگر به انجام کار‌های مشترک مانند ایجاد استاندار‌های آموزشی، تولید تجهیزات توانبخشی و مبادله دارو مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بند‌های تفاهم نامه با وزارت کار تاجیکستان مربوط به تبادل نیروی کار بین دو کشور است. در تاجیکستان نیروی کار متخصص کم است و این موضوع می‌تواند فرصتی ایجاد کند که ما نیرو‌های کار متخصص را در قالب نیروی ساده و یا شرکت‌های پیمانکاری و فنی به این کشور اعزام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است برای هر یک از بند‌های تفاهم نامه کمیته‌ای تشکیل شود که به صورت تخصصی این بند‌ها را بررسی کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما