شناسهٔ خبر: 49604555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

محبوبیت بایدن در آمریکا به پایین‌ترین حد رسید

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق نتایج این نظرسنجی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سطح آمریکا برگزار شد، ۴۴ درصد از شهروندان عملکرد بایدن را قابل قبول می‌داند.

صاحب‌خبر -

نحوه اجرای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان و افزایش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا، میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور این کشور را به پایین‌ترین حد رساند.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق نتایج این نظرسنجی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سطح آمریکا برگزار شد، ۴۴ درصد از شهروندان عملکرد بایدن را قابل قبول می‌داند.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شده است همچنین نشان داد ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد رئیس جمهور خود را غیر قابل قبول می‌دانند.

رویترز نوشت، محبوبیت بایدن از اواسط ماه گذشته میلادی و در بحبوحه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، شروع به کاهش کرده است.

بر اساس این نظرسنجی جدید، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

پیش‌تر نیز در نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز»، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نحوه عملکرد بایدن در مقابله با همه‌گیری را تایید می‌کنند که در مقایسه با اواخر ژوئن که ۶۲ درصد به او نمره مثبت داده بودند، کاهش را نشان می‌دهد.

طبق این نظرسنجی که هفتم تا دهم شهریور انجام شد، در حالی که فقط ۲۶ درصد گفتند که از خروج حمایت و نحوه عملکرد بایدن را تأیید می‌کنند، ۵۲ درصد گفتند که از خروج حمایت می‌کنند اما از عملکرد بایدن در خصوص نحوه خروج از افغانستان رضایت ندارند. ۱۷ درصد گفتند که در کل با خروج مخالف بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما