شناسهٔ خبر: 49604381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تزریق دارو‌های بیمارستانی در منزل مورد تایید نیست

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، تزریقات داروهای بیمارستانی را در منزل چندان مورد تائید ندانست.

صاحب‌خبر -

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارائه برخی از خدمات پزشکی در منزل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱٠٠ مرکز درمان مرافبت های سرپایی در تهران راه اندازی شده است و مردم برای دریافت خدماتی مانند تزریق وریدی یا سایر موارد بهتر است به این مراکز مراجعه کنند.

او ادامه داد: برخی از تزریق داروها نیازمند کنترل علائم حیاتی بیماران توسط پزشکان و متخصصان بوده و دریافت اینگونه خدمات زیر نظر پزشک در مراکز درمانی به طور سرپایی انجام شود.

ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران  بیان کرد: به طور کلی انجام تزریقات وریدی و برخی دیگر از خدمات در منزل ممکن است باعث بروز عوارض جانبی در بین ببماران شود که اینگونه کارها زیاد مورد تایید ما نیست.

او اضافه کرد: انجام کارهایی مانند نمونه گیری در منزل یا تزریق دارو دارای تعرفه مشخصی است که معاونت درمان وزارت بهداشت آن را تعیین و ابلاغ کرده است. امروزه دریافت هزینه های بالا از بیماران برای انجام خدماتی مانند نمونه گیری یا تزریق دارو غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما