شناسهٔ خبر: 49604310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

سایت ثبت نام واکسن کرونا | واکسن کرونا | کرونا

بازگشایی سایت ثبت نام واکسن کرونا برای متولدین دهه 60 | جزئیات

سایت ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۶۳ بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: سایت ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۶۳ بازگشایی شد.هم اکنون متولدین 1363 و قبل از آن می توانند با ورود به سایت ثبت نام واکسن کرونا جهت دریافت سهمیه واکسن کرونا خود اقدام کنند

به این ترتیب متقاضیان دریافت واکسن کرونا در این بازه سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه و ثبت اطلاعات مورد نیاز منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا باشند.

تمامی افراد ۳۷ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۳ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

هم‌چنین افراد ۲۷ تا ۳۶ سال (متولدین ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است. همچنین از مراجعان عزیز تقاضا می‌شود صرفا در زمان نوبت مراجعه فرمایند.

سامانه واکسیناسیون برای هنرمندان زیر ۴۰ سال باز شد

سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای تمام هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر که کد ملی آنها از سوی صندوق به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است، باز شد.

همزمان با باز شدن سامانه واکسیناسیون هنرمندان زیر ۴۰ سال،‌ تمامی اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، ثبت‌نام و اخذ نوبت از این سامانه ضروری است و افراد نباید بدون ثبت‌نام به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

پیش از این سامانه نوبت دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰ سال فعال شده بود که با پیگیری های انجام شده تمامی اعضای صندوق می توانند در این سامانه ثبت نام کنند

نحوه ثبت نام برای واکسیناسیون کرونا

1.برای ثبت نام در سامانه ثبت واکسن کرونا ابتدا وارد سایت https://salamat.gov.ir شوید.

2.سپس بر روی گزینه «ثبت نام واکسن کرونا» کلیک کنید.

3.اگر نمی‌توانید وارد آدرس بالا شوید، از طریق موتور جستجوی گوگل، عبارت " ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا " را جستجو کرده و از این طریق وارد شوید.

4.پس از ورود به سامانه بروری گزینه ثبت نام را کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

5.طبق اعلام وزارت بهداشت، به همه جامعه‌ هدف برای واکسیناسیون کرونا، پیامک داده خواهد شد و زمان بندی دریافت واکسن اعلام خواهد شد.

چگونه ثبت نام کنیم؟

از روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، سامانه تحت عنوان سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا به کمک این سامانه، واکسیناسیون کرونا بطور جامع در کشور انجام شود. توجه داشته باشید که ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است و پرداخت هرگونه وجهی در هنگام ثبت نام واکسن کرونا، توصیه نمی‌شود.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا یک سامانه جامع بوده و همه مردم کشور با در دست داشتن اطلاعات هویتی خود باید در سامانه ثبت نام کنند. پس از جمع آوری اطلاعات افراد، زمان بندی واکسیناسیون کرونا به اطلاع همه خواهد رسید که این موضوع می‌تواند بر اساس اولویت بندی‌های وزارت بهداشت تعیین شود.

نحوه ثبت نام واکسن کرونا از طریق سایت

جهت ثبت نام واکسن کرونا باید ابتدا وارد سامانه شوید و گزینه ثبت نام را کلیک کنید. البته توجه کنید که به منظور نوبت دهی و اولویت بندی همه مردم، پیامکی تحت عنوان زمان بندی ورود شما به سامانه و دریافت واکسن کرونا فرستاده خواهد شد.

به همه جامعه‌ی هدف برای واکسیناسیون کرونا، پیامک داده خواهد شد و زمان بندی دریافت واکسن اعلام خواهد شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، پیش بینی شده است که ۱.۵ میلیارد پیامک برای این فراخوان گسترده نیاز است.

هر کسی که در این زمان بندی، واکسن دریافت کند و آن واکسن دو مرحله‌ای باشد، نوبت دوم واکسن خود را ۴ هفته بعد دریافت خواهد کرد.

برای انجام واکسیناسون کرونا، نیار به پرداخت هیچ گونه وجهی نیست و این کار بطور کاملا رایگان انجام خواهد شد.

هرگونه مراجعه حضوری به پایگاه‌های سلامت برای اخذ نوبت واکسیناسیون کرونا ممنوع است و همه مراحل بصورت آنلاین انجام می‌شود.

تنها نشانی معتبر برای ثبت نام واکسن کرونا salamat.gov.ir است.

لازم به ذکر است تا کنون واکسن‌های اسپوتنیک وی از روسیه، آستروزنکا از کره جنوبی، سینوفارم از چین و بهارات از هند وارد کشور شده اند و روند واردات این واکسن همچنان ادامه دارد.

به علاوه واکسن‌های کووایران برکت، کوو پارس رازی، واکسن مشترک ایران و کوبا، واکسن شهید فخری زاده و چند شرکت دانش بنیان دیگر در کشور در حال طی کردن مراحل مطالعاتی خود هستند و از ماه آینده واکسیناسیون تعدادی از انبوهی از مردم به وسیله آن‌ها آغاز می‌شود.

نظر شما