شناسهٔ خبر: 49604299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت در تأمین واکسن خوب عمل کرد

امام‌جمعه نطنز گفت: دولت در مدت کوتاه در تأمین واکسن بسیار خوب عمل کرده اما امروز برخی با بهانه‌های واهی واکسن نمی‌زنند؛ این مسأله مورد تأمل است و انتظار می‌رود برای پیشگیری از پیک ششم کرونا، حتماً واکسن را تزریق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز اظهار کرد: دولت سیزدهم امروز یک وظیفه بسیار سنگینی دارد و آن وظیفه هم تقویت اعتماد عمومی است، اعتماد عمومی خدشه‌دار شده و مهم‌ترین ابزار برای تعمیق و تقویت اعتماد عمومی، اجرای عدالت است که مجریان باید در عدالت‌ورزی دقت کنند.

امام‌جمعه نطنز افزود: آن‌چه باعث می‌شود مردم ناراحت شوند، عدم اجرای عدالت است، البته ما تا عدالت مطلوب امام زمان (عج) فاصله‌داریم و اگر این فاصله را کم نکنیم به گسل اجتماعی تبدیل خواهد شد، قطعاً باید دولت سیزدهم این عقب‌افتادگی را جبران کند.

لزوم اصلاح قوانین فسادزا

وی تصریح کرد: اولین اقدام این است که قوانین فسادزا اصلاح و پس از آن اجرا شود؛ نکته دوم اینکه با مدیران فاسد برخورد جدی صورت بگیرد و از مدیران انقلابی ضدفساد استفاده شود، انتظار دیگر این است که مسؤولان در میان مردم حضور مستمر داشته باشند که این اتفاق در حال افتادن است و نکته دیگر آن است که نظارت جدی گرفته شود و چنانچه مردم از عملکرد دولت انتقاد کردند، کسی ناراحت و برآشفته نشود.

یعقوبی گفت: یکی از مواردی که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد، بحث معیشت مردم است، این روزها کالاها بی‌جهت گران می‌شود و باید در این خصوص اقدام فوری و عاجل انجام شود، دولت در مدت کوتاه در تأمین واکسن بسیار خوب عمل کرده و الان برخی با بهانه‌های واهی واکسن نمی‌زنند؛ این مسأله مورد تأمل است و انتظار می‌رود برای پیشگیری از پیک ششم کرونا، حتماً واکسن را تزریق کنند.

خطیب جمعه نطنز اذعان کرد: میوه در نطنز گران است و بهانه آن اجاره بالای مغازه‌ها است اما تقصیر شهروندان چیست که باید در این شهر میوه را گران بخرند؛ از شهردار، شورای شهر و اداره صمت توقع می‌رود هر چه زودتر بازار روزانه میوه را در نطنز راه‌اندازی کنند تا مردم بتوانند میوه را ارزان بخرند.

وی گفت: رئیس‌جمهور محترم برای اجلاس سازمان شانگهای دعوت شد و همان‌طور که می‌دانید سازمان شانگهای متشکل از شش کشور چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان است و از سال ۲۰۰۵ ایران به‌عنوان عضو ناظر بوده است اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ارتباط ایران با این سازمان مقررشده که در این هفته ایران به‌ عنوان هفتمین عضو شانگهای پذیرفته شود و این پیروزی بزرگی برای ما محسوب می‌شود چراکه ما نباید همه سبدهایمان را برای غرب بگذاریم و باید با دیپلماسی فعال هم همسایگان و هم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم.

یعقوبی گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، دفاع مقدس ذخیره تمام ناشدنی و سرمایه تمام ناشدنی جمهوری اسلامی ایران است، ما باید از لحاظ معرفتی از این گنج تمام‌نشدنی استفاده کنیم؛ از محتوای آن استفاده و محافظت کنیم و حقایق درست دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم، دشمن وقتی توان دفاع نداشته باشد به دنبال تحریف می‌رود.

امام جمعه نطنز ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تحریف اسلام، شیعه، ولایت‌فقیه، مکتب امام و دفاع مقدس است؛ ما باید در این خصوص فعال باشیم و حقایق دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم تا این گنج تمام‌نشدنی برای مردم شناخته شود.

مهمترین اولویت دولت، افزایش اعتماد عمومی است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود نیز اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، هفته دفاع مقدس یادآور حادثه‌ای عظیم در هشت سال جنگ تحمیلی است، این حادثه عظیم تا همیشه به‌عنوان حماسه‌ای ماندگار و جاودانه خواهد ماند و بر تارک ایران اسلامی خواهد درخشید.

امام‌جمعه بادرود افزود: تاریخ گواهی خواهد داد که رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های مردان وزنان و جوانان و پیران این مرزوبوم با پیروی و الگوپذیری از نهضت عاشورا و خط روشن ولایت‌فقیه جلوی زیاده‌خواهی‌ها و یاوه‌گویی‌های ابرقدرت‌ها را گرفت.

وی تصریح کرد: همان‌طوری که انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، در دفاع مقدس هم رهنمودها و فرماندهی ایشان ادامه یافت، و آنچه حاصل شد دستاوردی عظیم بود، چراکه در دویست سال اخیر برای اولین بار ایران در جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد از مستشاران خارجی کمک نگرفت روی پای خود مردانه ایستاد.

قاسمی گفت: ایران توانست در صنایع دفاعی به خودکفایی برسد و حتی در اوج جنگ از رفتن به‌پای صندوق‌های رأی برای تعیین سرنوشت غفلت نکرد و خود را به‌عنوان قدرتی که می‌تواند پشتوانه مستضعفان جهان باشد، تثبیت کرد.

امام جمعه بادرود خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین مطالبه مردم از مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی این است که همه مسؤولان با وحدت و همدلی دست‌به‌دست هم دهند و برای رفع مشکل بیکاری در سطح کشور و همچنین معیشت مردم وفادار به نظام و انقلاب گام بردارند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند هم رئیس‌جمهور محترم به وعده‌هایی که داده‌اند و هم وزرایی که به نمایندگان مجلس وعده دادند و هم نمایندگان مجلس که به مردم و عده داده‌اند، هر چه سریع‌تر وارد میدان عمل بشوند و پاسخگوی مردم باشند، ما هرروز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم و قیمت‌ها سرسام‌آور سیر تصاعدی دارد، سفره مردم خوب و نازنین و وفادار ما روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و واقعاً از جهت معیشت در تنگنا قرار دارند.

قاسمی بیان کرد: مهم‌ترین مطالبات مردم عزیز و بزرگوار ما از دولت و مجلس و وزرای محترم توجه به مسأله معیشت و اقتصاد و سلامت مردم است.

 امام جمعه بادرود اذعان کرد: مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم افزایش اعتماد عمومی است که بزرگ‌ترین سرمایه نظام هست و این همان چیزی است که مردم و مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور محترم و دولت سیزدهم انتظار دارند.

وی افزود: تردیدی نیست که انقلاب اسلامی گام‌های بلندی را در تحقق عدالت برداشته اما هنوز تا رسیدن به آن نقطه مطلوب فاصله زیادی مانده است.

قاسمی عنوان کرد: فاصله‌ای که اگر با دقت و سرعت‌ترمیم نشود، تبدیل به گسل‌های اجتماعی و فرهنگی عمیق بین حاکمیت و مردم خواهد شد.

امام‌جمعه بادرود گفت: برای جبران این عقب‌ماندگی رنج‌آور باید تدبیری فوری صورت بگیرد، راه تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض می‌گذرد و رفع تبعیض هم با چند گام اساسی محقق می‌شود، یک اصلاح قوانین فسادزا، دو اجرای بی کم‌ و کاست قوانین ضد فساد، سه برخورد قاطع با مدیران فاسد و چهار استفاده از مدیران ضد فساد در سراسر این کشور است.

وی اظهار کرد: دومین واقعیت این است که در سال‌های اخیر مسؤولان از مردم دور شده‌اند.

قاسمی بیان داشت: یکی از عوامل مهم این فاصله، دور بودن از متن مردم است لذا دولت سیزدهم باید در همه سطوح به متن مردم بازگردد دقیقاً مثل حرکت بسیار خوب و زیبا و مثال‌زدنی آقای رئیسی که علی‌رغم تعطیلی جمعه همچنان خودش را در متن مردم قرار می‌دهد و با مردم نشست دارد، حرف دل مردم را می‌شنود‌.

امام جمعه بادرود عنوان کرد: سومین راه جبران مافات، جدی گرفتن نظارت مردمی یعنی احیای اصل بی‌بدیل امر به‌ معروف و نهی از منکر است که علاج بسیاری از فسادهای مالی واداری موجود است و چهارمین راه پرداختن به فوریت‌های خدمتی که حال مردم را بسیار خوب می‌کند.

وی با تبریک بیست و ششم شهریور روز فوریت‌های پزشکی، تصریح کرد: این روز فرصتی است تا از عزیزانی که در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت صادقانه به شهروندان عزیز و مردم منطقه بادرود هستند، تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم که شاهد کاسته شدن از حوادث ترافیکی و اتفاقاتی باشیم که سلامت جسمی روحی و اجتماعی و از همه مهم‌تر جان همشهریان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/63025/ق۳۰/

نظر شما