شناسهٔ خبر: 49604140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یحیی سریع:

نیروهای ارتش یمن تاکتیک‌های جدیدی را در مأرب به کار گرفته‌اند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای یمنی تاکتیک‌های جدیدی را در مأرب به کار گرفته‌اند و در عملیات «البأس الشدید» هزار و ۶۰۰ کیلومتر از اراضی یمن آزاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات چند عملیات مهم و بزرگ ارتش این کشور پرداخت.

 
وی اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور تاکتیک‌ها و روش‌های جدیدی را در استان مأرب به کار گرفته‌اند و عملیات نظامی بی سابقه نیروهای یمنی در استان مأرب به آزادسازی مناطق گسترده در این استان منجر شده است.
 
نیروهای یمنی توانسته‌اند حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع را در جریان عملیات «البأس الشدید» آزاد کنند که از جمله مهم‌ترین نتایج این عملیات، آزادسازی پایگاه «ماس» بزرگترین پایگاه نظامی دشمن طی سال‌های گذشته بوده است.
 
سریع خاطرنشان کرد: عملیات نظامی در استان مأرب چند ماه به طول انجامید اما اهداف مورد نظر محقق شدند به طوری که باعث خروج مزدوران از این استان شده است و مناطق گسترده‌ای نیز آزاد شد.
 
 
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای ارتش یمن مرحله جدیدی را در آزادسازی اراضی یمن از یوغ اشغالگران آغاز کرده‌اند و نیروهای ما مسیرهای جدیدی را بازگشایی کردند و همسو و همراه با جغرافیای نظامی، تاکتیک‌های ویژه‌ای را به کار بردند.
 
وی در ادامه اعلام کرد که یگان پهپادی و موشکی دهها عملیات نظامی موفقیت آمیز انجام داده است که ۱۲۸ مورد آن در داخل یمن و ۳۳ مورد نیز در عمق خاک عربستان سعودی انجام شده است. در جریان این عملیاتها از موشکهایی همچون «بدر»، «نکال»، «قاصم»، «ذوالفقار» و «قدس ۲» استفاده شده است.
 
به گفته یحیی سریع، یگان های مهندسی و ضد زره، نیروهای ارتش یمن و یگان خودروهای زرهی نقش مهمی در این عملیاتها ایفا کرده اند. ائتلاف متجاوز یمن به سرکردگی عربستان سعودی نیز در جریان این عملیاتها صدها حمله هوایی علیه یمن انجام داده است اما ارتش یمن موفق شد ۳ هزار و ۲۹۰ مورد آن را رصد کند، حملاتی که با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای یمنی و هدف قرار دادن غیر نظامیان انجام شد.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: در جریان عملیات آزادسازی یمن مقادیر زیادی تجهیزات نظامی دشمن به غنیمت گرفته شد و تلفات جانی وارد شده به دشمن بالغ بر ۳ هزار کشته، ۱۲ هزار و ۴۰۰ زخمی و ۵۵۰ اسیر بوده است.
انتهای پیام؛ 

برچسب‌ها:

نظر شما