شناسهٔ خبر: 49603830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم پیروزی های ارتش یمن؛

به کارگیری تاکتیک های متنوع در عملیات آزادسازی مارب

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: در عملیات مارب با حمله از چند محور، نیرو‌های ما مرحله جدیدی از مراحل آزادسازی یمن را از دست متجاوزان و اشغالگران کلید زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ سرتیپ یحیی السریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت در عملیات مارب با حمله از چند محور، نیرو‌های ما مرحله جدیدی از مراحل آزادسازی یمن را از دست متجاوزان و اشغالگران کلید زدند.

وی افزود نیرو‌های مسلح محور‌های جدیدی را گشوده اند و تاکتیک‌هایی متناسب با جغرافیای عملیات نظامی در پیش گرفته اند. یگان‌های موشکی و پهپادی ده‌ها عملیات نظامی موفق داشته اند. یگان پهپادی ۳۱۹ عملیات انجام داده است که در ۱۳۶ مورد به دشمن در خاکش و در ۱۸۳ مورد در داخل یمن حمله شده است.

<div id="video-display-embed-code_6993919"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3223213/6993919?width=350&height=250"></script></div>
 
وی گفت رزمندگان یگان‌های مهندسی و ضد زرهی و یگان زرهی در این نبرد نقش اساسی داشتند. ائتلاف متجاوز در طول مراحل اجرای عملیات «عذاب شدید» صد‌ها حمله انجام داده است. نیرو‌های مسلح بیش از ۳۲۹۰ حمله هوایی را در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های ما رصد کرده اند و این جنگنده‌ها همچنان به غیر نظامیان حمله می کنند. ارتش و کمیته‌های مردمی حدود ۱۵۰۰ خودروی نظامی و زرهی و نفربر را منهدم کرده اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد از نتایج برجسته این عملیات نیز به غنیمت گرفتن مقادیر زیادی تسلیحات سنگین است. این عملیات از مارس سال ۲۰۲۰ تا نوامبر سال ۲۰۲۰ طول کشید. خسارات دشمن در این عملیات ۳۰۰۰ کشته و ۱۲۴۰۰ زخمی و ۵۵۰ اسیر بود. نیرو‌های ما توانسته اند حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مربع را در عملیات "عذاب شدید" آزاد کنند. آزادسازی شهرستان‌های مدغل و مجزر در استان مأرب از برجسته‌ترین نتایج این عملیات است. آزادسازی پادگان ماس که از بزرگترین پادگان‌های مورد استفاده دشمن در سال‌های گذشته است از دیگر نتایج برجسته این عملیات است.
<div id="video-display-embed-code_6994039"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3223213/6994039?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما