شناسهٔ خبر: 49603777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشریح عملیات موفق نیرو‌های یمنی در پاسخ به تجاوز ائتلاف سعودی؛

یحیی سریع: ده‌ها حمله هوایی در خاک عربستان انجام شده است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: در عملیات مأرب با حمله از چند محور، نیرو‌های ما مرحله جدیدی از مراحل آزادسازی یمن را کلید زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: در عملیات مأرب با حمله از چند محور، نیرو‌های ما مرحله جدیدی از مراحل آزادسازی یمن را از دست متجاوزان و اشغالگران کلید زدند. عملیات نظامی منحصر به‌ فرد ارتش یمن در استان مأرب منجر به آزادسازی مناطق گسترده‌ای شده است.

او افزود: نیرو‌های مسلح محور‌های جدیدی را گشوده اند و تاکتیک‌هایی متناسب با جغرافیای عملیات نظامی در پیش گرفته اند. یگان‌های موشکی و پهپادی ده‌ها عملیات نظامی موفق داشته اند. یگان پهپادی ۳۱۹ عملیات انجام داده است که در ۱۳۶ مورد به دشمن در خاکش و در ۱۸۳ مورد در داخل یمن حمله شده است.

یحیی سریع تصریح کرد: یگان موشکی ده‌ها عملیات نظامی موفقیت‌آمیز انجام داده است که ۱۲۸ مورد آن در داخل خاک یمن و ۳۳ عملیات دیگر در عمق خاک عربستان سعودی انجام شده است. نیروهای ما در این عملیات‌ها از موشک‌های بدر، ‌نکال، قاصم، ذوالفقار و قدس ۲ استفاده کرده‌اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: ارتش یمن موفق شد مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از دشمن به غنیمت بگیرد و تلفات جانی وارد شده به دشمن ۳۰۰۰ کشته، ۱۲۴۰۰ زخمی و ۵۵۰ اسیر بوده است.

او در ادامه گفت: نیروهای یمنی توانسته‌اند حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مربع را در جریان عملیات «البأس الشدید» آزاد کنند که از جمله مهم‌ترین نتایج این عملیات، آزادسازی پایگاه «ماس» بزرگترین پایگاه نظامی دشمن طی سال‌های گذشته بوده است.

او در پایان تاکید کرد: هدف ما آزادی یمن است در حالی که مزدوران در دفاع از عربستان، امارات و آمریکا می‌جنگند. نیرو‌های ما تا رسیدن به آزادی و استقلال به سوی آزادسازی تمام سرزمین‌های یمن حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما