شناسهٔ خبر: 49602581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

قیمت سکه و طلا؛

نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر از تاثیر جدی بازار داخلی ارز بر قیمت سکه و طلا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز: در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا در بازار جهانی افزایش و در بازارهای داخلی با توجه به ورود رافائل گروسی نماینده آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابتدا تا اواسط هفته شاهد روند کاهشی قیمت در بازار ارز و سکه و طلا بودیم.
در این هفته شاهد کاهش  13 هزار تومانی در هر گرم طلای 18 عیار و هر مثقال طلای 17 عیار کاهش قیمت 57 هزار تومانی را به همراه داشت. همچنین حباب سکه با توجه به خبرهای سیاسی و بازار ارز از 650 هزار تومان به 500 هزار تومان رسید.
نسبت به طول هفته، قیمت سکه 170 هزار تومان، نیم سکه 80 هزار تومان و سکه گرمی دارای 70 هزار تومان کاهش قیمت بوده‌اند.
«نادر بذرافشان» دبیر اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نوسانات بازار سکه و طلا، گفت:  با توجه به اتفاقات سیاسی همچون استقرار دولت جدید و وزرا در بحث طلا و سکه ماه‌های گذشته مقداری نوسان داشتیم. علت اصلی این مسائل مقداری بحث اونس جهانی طلا عدم تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه است.
دبیر اتحادیه طلا و جواهر، تاکید کرد:  با توجه به اینکه در زمان‌هایی اونس جهانی 20 دلار کاهش پیدا کرد اما در بازار داخلی طلا و سکه تاثیری نگذاشت و حتی روند افزایشی بازار داخلی طلا پیدا کرد،  می‌توان افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار داخلی ارز را دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا خواند.

نظر شما