شناسهٔ خبر: 49602494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عون وعده «اصلاحات اساسی» در سال آخر ریاست جمهوری خود داد

تهران- ایرنا- «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز جمعه به لبنانی ها وعده داد که در آخرین سال دوره ریاست جمهوری خود اصلاحات اساسی صورت می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، عون گفت: من به لبنانی ها اطمینان می دهم که آخرین سال دوره من سال اصلاحات واقعی خواهد بود، زیرا این امر به دلیل اولویت بخشی به منافع شخصی ذینفعان حاصل نشد و آنها سیستمی را ایجاد کردند که هرگونه اصلاحاتی که علیه مفسدان و عاملان بود را مسکوت گذاشتند. 

 میشل عون رئیس جمهوری لبنان جمعه گذشته رسما فرمان تشکیل دولت جدید این کشور را به ریاست نجیب میقاتی امضا و آن را ابلاغ کرد. میقاتی پس از دریافت فرمان تشکیل دولت لبنان از سوی عون، طی سخنانی وضعیت کشورش را فوق‌العاده و دشوار خواند و خواستار اتحاد تمامی لبنانی‌ها و گروه‌ها در راستای نجات کشور شد.

شرایط این روزهای لبنان که از دو سال پیش آغاز شده، برای مردم این کشور بسیار بغرنج شده و نبود برق و افت شدید ارزش «لیره» (پول ملی لبنان) در مقابل ارزهای خارجی در کنار کمبود شدید سوخت و همچنین گرانی افسار گسیخته قیمت کالاها در این کشور، فشار مضاعفی بر مردم لبنان وارد کرده، مشکلاتی که از دوره سوم نخست وزیر سوم "سعد حریری" به لبنان تحمیل شده و هم اکنون نخست وزیر جدید باید برای آنها چاره اندیشی کند.

میشل عون  اکتبر 2016 در جایگاه ریاست جمهوری لبنان قرار دارد و دوره ریاست او شش ساله است.

نظر شما