شناسهٔ خبر: 49602430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

جوامع بشری از اتفاقات افغانستان درس بگیرند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه باید جوامع بشری از اتفاقات افغانستان درس بگیرند، گفت: آمریکایی ها جز زوال برای کشور‌های وابسته به خود، سود دیگری ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب دولت سیزدهم گفت: رهبر انقلاب در جلسه با هیأت دولت سیزدهم از آنها خواستند که تلاش مجاهدانه، توسل و توکل را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از روزی که آیت الله رئیسی و کابینه دولت سیزدهم امور کشور را بر عهده گرفتند، با فعالیت‌های شبانه‌روزی و مجاهدانه برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند.

وی با اشاره به اتفاقات افغانستان ابراز داشت: آمریکایی ها به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شدند و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد دلار در این کشور هزینه کردند، اما دستاوردی جز کشتار، فقر و بدبختی برای مردم افغانستان، بهره دیگری نداشتند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه باید تمام جوامع بشری از اتفاقات افغانستان درس بگیرند، افزود: آمریکایی ها جز بدبختی و نکبت و زوال برای کشورهای وابسته به خود، سود دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران حامی ملت و مردم افغانستان است، گفت: کشور ایران طولانی ترین مرز مشترک را با افغانستان دارد و ما اشتراکات دینی و مذهبی زیادی با مردم این کشور داریم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه استقلال امنیت و رفاه مردم افغانستان مورد توجه نظام اسلامی ایران است، افزود: باید حکومت افغانستان از تمام گروه ها، اقوام و مذاهب این کشور شکل گیرد و آرا و نظرات مردم این منطقه در تشکیل دولت این کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه به بشر به دنبال بقای زندگی خود بوده و از نابودی و مرگ وحشت دارد، گفت: اگر مردم بدانند که مرگ مرحله انتقال انسان از دنیا به سرای آخرت است، نگرانی و وحشت آنها از مرگ برطرف خواهد شد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه همواره در تاریخ حق ماندگار و باطل رو به زوال و نابودی بوده، افزود: باطل همانند طوفانی است که مدتی جولان می دهد، اما در نهایت از بین خواهد رفت، اما حق  و حقیقت همیشه در تاریخ ماندگار و جاویدان خواهد ماند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کاروان اسرای حسینی با استقامت خود در برابر یزیدیان به مقابله با باطل و ظلم پرداختند و حق و حقیقت واقعه عاشورا را در تاریخ ماندگار و جاویدان کردند.

آیت الله  صدیقی با اشاره به اینکه بعد از قرنها یاد امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در تاریخ ماندگار است، افزود: بسیاری از مدافعان حرم و شهید سلیمانی جان خود را فدای دفاع از حریم حضرت زینب(س) کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما، انقلاب حسینی است، ابراز کرد: استقامت انقلابیون سبب زوال مسیر باطل استکبار جهانی و آمریکا شده، زیرا امروز از کلینتون و بوش خبری نیست، اما راه امام خمینی(ره) زنده و ماندگار مانده است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و ظلم از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی بوده که این مسیر همچنان ادامه دارد، گفت: ملت ایران مسیر امام حسین(ع) را ادامه داده و حامی ولایت فقیه خواهند ماند.

نظر شما