شناسهٔ خبر: 49602272 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

اثر بخشی واکسن آسترازنکا در بیماران مبتلا به ایدز

طبق تازه ترین نتایج آزمایش بالینی محققان، واکسن کرونای آسترازنکا در مبتلایان به ویروس بیماری ایدز به‌ خوبی غیر مبتلایان اثر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ساینس، نتایج آزمایش بالینی ۲A/ ۱B نشان می‌دهد، واکسن آسترازنکا در مبتلایان به ویروس ایدز به‌ خوبی غیر مبتلایان اثر می‌کند. ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی احتمال بروز کرونا را افزایش نمی‌دهد اما مبتلایان به دلیل نقص سیستم ایمنی علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند و احتمال مرگ آنها بیشتر است.

بر اساس این گزارش، این مطالعه تنها با استفاده از واکسن آسترازنکا و در آفریقا انجام شده است. عوارض واکسن در مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی هم در مقایسه با سایرین شدیدتر نیست. در حال حاضر نگرانی ناشی از شدت و مرگ کرونا در مبتلایان به این عفونت و سایر بیماران مبتلا به نقص ایمنی بسیار شدید است. 

HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول‌های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می‌شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف‌ تر می‌شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته منجر می‌شود. ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط روند سرعت بیماری را کند می کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما