شناسهٔ خبر: 49602138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش مشرق؛

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

تبدیل وزارت امور خارجه به دژ مستحکم مقاومت در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها هم‌زمان سه جبهه دولت‌های غربی، رژیم صهیونیستی ، لیبرال‌های داخلی و عوامل نفوذی را با یکدیگر متحد کرده است.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق- اولین نشانه‌های نگرانی غربی‌ها از خانه‌تکانی گسترده در وزارت امور خارجه هویدا شده است.

بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفتگو با مجلهٔ آمریکایی «فارین پالیسی» گفته است که دولت ایران دچار تحولات عمیق سیاسی شده است و باید دولت بایدن راه‌حلی دقیق در جلوگیری از همکاری تهران با کشورهای شرق آسیا پیدا کند.

عضو کابینه رژیم اشغالگر قدس ادامه داده است؛ دولت جدید ایران به‌مانند دولت قبلی اهل تعامل نیست و باید گزینه جنگ روی میز مذاکرات باشد! علاوه بر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی؛ اروپایی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که از گفتگو با امیر عبداللهیان حس خوبی پیدا نکرده‌اند، آن‌ها کنار رفتن عراقچی را پایان مذاکرات و تعامل با ایران تفسیر می کنند.

روزنامه لوموند چاپ فرانسه در تحلیلی دراین‌باره می‌نویسد: امیر عبداللهیان با برکنار کردن عباس عراقچی که تاکنون سرپرستی مذاکرات اتمی ایران را بر عهده داشته عملاً خوش‌بینی اندک نسبت به سرانجام مذاکرات وین را ضعیف‌تر کرده است، به‌ویژه این‌که علی باقری کنی، از منتقدان سرسخت برجام، اکنون جای عباس عراقچی را به‌عنوان معاون سیاسی وزیر امور خارجه گرفته است و می‌تواند به این عنوان هدایت مذاکرات اتمی در وین را نیز بر عهده بگیرد.

البته فقط دشمنان نظام از تغییرات گسترده در وزارت خارجه دلواپس نشده‌اند؛ وب‌سایت انتخاب نزدیک به اصلاح‌طلبان از قول یک کارشناس مدعی شد: «حضور احتمالی آقای باقری در رأس تیم مذاکره‌کننده ممکن است مشکلات و سختی‌هایی در چانه‌زنی‌ها ایجاد کند، مشکل می‌توان تصور کرد که اگر کسی غیر از آقای ظریف با توجه به مهارت و سوابقشان در امور حقوقی و بین‌المللی ریاست تیم ایران در مذاکرات منتهی به برجام را داشته باشد، در متون حقوقی بین‌المللی، معنی هر واژه و هر عبارت با توجه به سابقه و تاریخچه آن و ابعاد تکنیکی مربوطه که طی ده‌ها سال اصطکاک و مذاکره حاصل‌شده، فهمیده می‌شود. تا حدی که اغلب بدون اغراق حتی هر کلمه و هر نقطه و هر ویرگول می‌تواند بر سمت‌وسوی متن و درک از آن تأثیر داشته باشد. سابقه همکاری آقای باقری با آقای جلیلی فاکتور مهمی است و اگر او عهده‌دار مذاکرات شود، سایه این سوابق حداقل تا مدتی ممکن است سنگینی و ایجاد حاشیه کند. ایشان و آقای جلیلی همیشه نسبت به توافق برد - برد با غرب اکراه داشته و مخالف برجام بودند».

در روزهای اخیر اصلاح‌طلبان و رسانه‌های زنجیره‌ای آن‌ها در سلسله تحلیل‌هایی پیوسته تحولات زیربنایی در وزارت خارجه را خطرناک توصیف کرده و ادعا می‌کنند، طرف غربی چهره‌های جدید در تیم مذاکره‌کننده را نمی پسندد! محسن امین زاده معاون پیشین وزارت خارجه دولت اصلاحات و از عوامل اصلی شورش خیابانی در فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود که برای حفظ رابطه و تعامل با غرب بهتر است افرادی چون ظریف و تیمش برای همیشه در وزارت خارجه باقی بمانند تا سیگنال اشتباه به آمریکایی‌ها ارسال نشود!

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

نمایی از دو روزنامه در تهران و پاریس که دلواپس تغییرات در وزارت امور خارجه شده اند!

ناله‌های گاندو بلند شد!

هم‌زمان با نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی؛ اروپایی ها، لیبرال‌های داخلی و نیز چپ‌های ستادی از تغییرات انقلابی در وزارت امور خارجه صدای یک جاسوس انگلیسی نیز درآمده و او نیز مانند رفقایش نگران تغییرات دیپلماتیک در ایران است!

محمدعلی شعبانی جاسوس معروف و فراری در یادداشتی بلند و بالا در «وب‌سایت امواج نیوز» نوشته است: تغییرات امیر عبداللهیان در وزارت خارجه باعث تغییر رویه در مذاکرات می‌شود. او ادامه داده است: پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در اردیبهشت ۱۳۹۶ از برجام خارج شد، ایران به‌تدریج از تعهدات برجامی خود پا پس کشید.

 شعبانی در تشریح ماجرا می‌نویسد: در آذرماه ۱۳۹۹، مجلس ایران مصوبه‌ای را تصویب کرد که دولت را به کاهش پایبندی به محدودیت‌های برجام ملزم می‌کرد؛ مگر این‌که جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب وقت آمریکا، ایالات‌متحده را ظرف یک ماه پس از آغاز ریاست‌جمهوری‌اش به توافق هسته‌ای بازگرداند. با توجه به این‌که بایدن این امر را در مهلت تعیین‌شده محقق نکرد، دولت روحانی در اسفندماه با اکراه اقدامات بازرسی و نظارتی مربوط به برجام، ازجمله اجرای پروتکل الحاقی را لغو کرد.

نقطه دراماتیک این تحلیل درجایی است که جاسوس انگلیسی با عصبانیت می‌نویسد: «بوروکراسی پارلمانی» مانع از لغو تحریم‌های آمریکا شده است، حسن روحانی در ۳۱ تیر ضمن انتقاد صریح از مجلس تحت سلطه محافظه‌کاران مدعی شد که اگر «قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود» در اسفندماه برجام احیاشده بود.

شعبانی در پایان یادداشت خود کنار گذاشته شدن عراقچی از مذاکرات را علامت دود شدن برجام خوانده است! شعبانی مدتی قبل نیز مدعی شده بود امیر عبداللهیان مهره‌ای سرسخت است و اگر در نشست بغداد کنار وزیر خارجه سعودی عکس یادگاری می‌گرفت، قطعاً ریاض و تهران با هدایت بغداد (بخوانید آمریکایی‌ها) پای میز مذاکره می‌آمدند! این خبر جالب‌توجه نشان می‌دهد که تیم جدید در وزارت امور خارجه و سربازان گمنام میدانی با درایت و هوشیاری نقشه دشمن در بغداد را بر هم زده اند.

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

تحلیل وب سایت امواج مدیا به سردبیری محمد علی شعبانی که دسترسی ویژه به اخبار محرمانه وزارت خارجه دارد!

این روزها مردم محمدعلی شعبانی را به‌خوبی می‌شناسند؛ در سریال پخش‌شده از رسانه ملی (گاندو) شعبانی با نام مستعار موسی پور معرفی‌شده و اقدامات خیانت بار او به تصویر کشیده شد.

محمدعلی شعبانی، از مشاوران سابق محمدجواد ظریف و یکی از افراد دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ بود که البته رابطه‌اش با دولت به حضور در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همکاری با حسن روحانی برمی‌گردد.

او همان فردی است که وقتی نمایندگان مجلس از ظریف درباره چهار نفر دو تابعیتی در تیم مذاکره هسته‌ای سؤال کردند با این پاسخ عجیب وزیر امور خارجه روبه‌رو شدند که: «جز خدمت چیزی از این افراد ندیدم، وطن‌پرستی و حمایت آن‌ها از منافع ملی جای تردید ندارد!»

شعبانی سال ۱۳۹۰ با وجود سفر به سرزمین‌های اشغالی و همکاری پیچیده با گروهک نایاک به ایران آمده و کارمند حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و سردبیر نشریه انگلیسی این مرکز شد. شعبانی پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری توانست اعتماد افراد بسیاری ازجمله درونی‌ترین حلقه‌های اطراف روحانی و ظریف را به‌واسطه سابقه خود در همکاری باروحانی و سردبیری مجله مرکز تحقیقات جلب کند.

جیسیون رضائیان دیگر جاسوس دوتابعیتی و همکار با دولت روحانی در وصف نفوذی ها می‌گوید: ما آنچنان به دولت نزدیک شده بودیم که حتی مزه آدامس آنها را نیز می دانستیم.

تمامی اعضای این گروهک خطرناک(معروف به باند ۲۶ نفر) توسط سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و شبکه آن ها منهدم شد.

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

جیسون رضائیان یکی از اعضای گروه نفوذی ها به دولت (معروف به باند۲۶ نفر)

شعبانی بعداً تلاش زیادی برای فروش سرویس و خدمات و اطلاعات خودش به موسسه واشنگتن یا WINEP برای خاور نزدیک کرده است WINEP به‌صورت رسمی از نزدیک‌ترین مؤسسات به لابی اسراییل یا AIPAC است. شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی تیم مذاکرات را بر عهده داشته و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های غربی دفاع می‌کرد.

به گفته جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، شعبانی در طول مذاکرات هسته‌ای جریان رسانه‌ای داخل و دیگر کشورها را هماهنگ می‌کرده و هم‌اکنون فراری است. وی چندی پس از رصد اقداماتش توسط نهادهای امنیتی از دستگاه‌های دولتی اخراج شده بود.

وی در سال ۲۰۱۲ به انگلیس بازمی‌گردد و در مجدداً در دانشگاه «سوآز» که یکی از مراکز عضوگیری سرویس اطلاعاتی انگلیس است، در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می‌شود. دانشگاه محل تحصیل شعبانی که با عنوان «مرکز عالی مطالعات شرقی- آفریقایی دانشگاه لندن» فعالیت می‌کند، بیشتر کارکردی استعماری در کشور انگلستان دارد و همچنین محلی است برای تربیت دیپلمات‌ها و نیروهای امنیتی انگلیسی در حوزه‌های فرهنگ، زبان، سیاست و تاریخ کشورهای مستعمره انگلستان، که رابطه پنهانی با نهادهای امنیتی انگلستان بالأخص MI۶ دارد.

گفته‌شده است که علت انتخاب نام موسی پور برای محمدعلی شعبانی در سریال پرطرفدار «گاندو» نسب یهودی وی بوده است، شعبانی بعدها و پس از پخش اقدامات خیانتکارانه‌اش از تلویزیون به‌جای تکذیب یا دفاع از خود نوشت: همه‌چیز خوب بود فقط بازیگر نقش من چاق است! مئیر جاودانفر همکار شعبانی در سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی ارتباط با شعبانی را تائید کرده تا به‌گونه‌ای بر نقش تشکیلاتی دوطرفه صحه بگذارد.

دلواپسی گاندوها از خانه‌تکانی در وزارت خارجه/ جاسوس انگلیسی: برجام دود شد و به هوا رفت!

پس‌لرزه‌های حذف نفوذی‌ها در لندن و تهران

دو روز قبل وزیر خارجه کشورمان از موضعی بالا با وزیر انگلیسی گفتگوی تلفنی کرده و در پاسخ به تهدید لندنی‌ها در بازگشت ایران به میز مذاکرات گفته است که انگلیس به‌جای رجزخوانی بدهی خود به تهران را پرداخت کند.

حالا برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دومینیک راب در آستانه برکناری قرارگرفته است، رسانه‌های انگلیسی دلیل این اقدام را رو دست خوردن لندن در افغانستان عنوان کرده و گفته‌اند، درست در روزهایی که ایرانی‌ها؛ روس‌ها و چینی‌ها به‌شدت مشغول کار درباره مسئله افغانستان بودند؛ راب به تعطیلات تابستانی رفته و قافیه را باخته است! به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها وزیر خود را مناسب برای تحولات عمیق میدانی و اطلاعاتی در منطقه ندانسته و برای اقدامات بعدی دست به تغییرات اساسی خواهند زد؛ این جابه‌جایی مهره‌ها هزینه سنگین برای انگلیسی‌ها و رابطین آن در منطقه دارد.

تبدیل وزارت امور خارجه به دژ مستحکم مقاومت در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها هم‌زمان سه جبهه دولت‌های غربی، رژیم صهیونیستی، لیبرال‌های داخلی و عوامل نفوذی را با یکدیگر متحد کرده است.

اکنون در تهران به‌خوبی صدای تحقیر دشمن را می‌شنویم، ضربات آینده به این شبکه هیمنه دشمن را خواهد شکست. این روزها وضعیت دشمن به حدی وخبم است که سفیر انگلیس در تهران مجبور است علنی با آتش بازی کرده و از آن لذت ببرد!

نظر شما