شناسهٔ خبر: 49601797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در پایتخت

استاندار تهران از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از روز سه شنبه ۳۰ شهریور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در جلسه فوق العاده ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: ظرف ۲ هفته اخیر آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

او افزود: در ۲۴ شهریور (چهارشنبه گذشته) معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدامات برای سرعت گرفتن واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد، در این جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.

او تاکید کرد: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند، روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

او یادآور شد: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان تزریق کنند.

نظر شما