شناسهٔ خبر: 49601585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۶ شهریور ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

استان ها - ایرنا - سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کرونا در کشور و شبانه‌روزی شدن فعالیت این مراکز در بسیاری از مناطق ، این نوید را می‌دهد که با آغاز فصل پاییز از میزان مبتلایان و فوتی‌ها تا حد زیادی کاسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه گروه اخبار استان ها ، خوشبختانه در اغلب استان های کشور بواسطه شتاب در واکسیناسیون  درحال عبور از قله پیک پنجم کرونا هستیم و روند این بیماری به تدریج درحال نزولی شدن است.

مسئولان وزارت بهداشت نیز بیان کرده‌اند که تمام توانشان را در تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون به کار گرفته‌اند و حتی طبق آخرین اظهارات وزیر بهداشت، محدودیت سنی واکسیناسیون به زودی برداشته خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با توجه به سرعت گرفتن تولید واکسن کرونا در داخل کشور در آینده نزدیک نیازی به واردات واکسن نیز نخواهیم داشت.

بهرام عین اللهی می افزاید: پنج مرکز مجوز تولید واکسن را در کشور دریافت کردند که فعالیت این مراکز سبب شتاب گرفتن تزریق واکسن شده است.

وی اظهار داشت: فکر می کردیم باران واکسن در کشور داشته باشیم اما هم اینک سیل واکسن در کشور راه افتاده است به گونه ای که پنج میلیون دُز واکسن کرونا تا تیرماه سالجاری تزریق شده بود اما در یک و نیم ماه گذشته با تزریق ۳۵ میلیون دُز این آمار به ۴۰ میلیون دُز واکسن رسید.

عین اللهی گفت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته واکسیناسیون کودکان هفت تا ۱۸ سال از ۲ هفته آینده شروع می شود و مدارس در صورت واکسینه شدن تمامی دانش آموزان و والدین آنها بازگشایی می شود.

تا کنون ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسید.

۲۶ شهریور ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱  شهر در وضعیت زرد قرار دارند که خروج از این وضعیت در کنار افزایش روند واکسیناسیون عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را می‌طلبد.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

هم‌ اکنون بسیاری از استان‌های کشور وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری شده‌اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است اما همچنان فوتی‌های کووید ۱۹ در برخی مناطق بالاست به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ نفر از هموطنان قربانی این ویروس شدند.

ارومیه / رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا همچنان ادامه داشته و با اضافه شدن ۲۷ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل فوتی های ناشی از این ویروس در استان به ۶ هزار و ۶ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده افزود: ۲۷ فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته شامل ۱۲ نفر در ارومیه، هفت نفر در میاندوآب، پنج نفر در خوی، ۲ نفر در تکاب و یک نفر در مهاباد بود.

یاسوج / رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۲۴ نفر رسید.

 پرویز یزدان پناه اظهار داشت: از ۳۲۷ بیمار  بستری شده در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد  ۱۷۰ بیمار مبتلای قطعی و ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه  درمان هستند.

تهران / استاندار تهران از اجرای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از روز سه شنبه (۳۰ شهریور) خبر داد.

انوشیروان محسنی بند پی گفت: ظرف ۲ هفته اخیر آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۲۴ شهریور (چهارشنبه گذشته) معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. 

شهر ری /  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با بیان اینکه تزریق واکسن در تمام مراکز به خوبی درحال انجام است، گفت: واکسیناسیون کرونا در این شهرستان ری به ۳۵ ساله‌ها رسید.

علیرضا صدرایی اظهار داشت: هم اکنون با تلاش شبانه روزی کارکنان شبکه بهداشت و کادر درمان گروه سنی واکسیناسیون کووید در مراکز شهرستان از ۴۰ به ۳۵ سال به بالا تغییر یافت.

وی با تاکید براینکه واکسیناسیون عموم مردم علاوه بر واکسن و امکانات تزریق نیازمند نیروی انسانی است، افزود: شبکه بهداشت شهرستان ری به منظور افزایش ظرفیت و تسریع واکسیناسیون کرونا در این شهرستان از داوطلبان دعوت به همکاری می کند.

زنجان / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۹ مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شهر زنجان فعال است که از این تعداد ۲ مرکز واکسیناسیون سالن ورزش برق منطقه ای و پیام تا ساعت ۲۴ خدمت رسانی می‌کنند.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: بر این اساس پایگاه خودرویی واکسیناسیون شماره یک واقع در پردیس علوم پزشکی زنجان از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ جنب دانشکده داروسازی نسبت به واکسیناسیون افراد در این پایگاه اقدام می کند اما پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شماره ۲ این مکان تا ساعت ۱۴ خدمت رسانی می کند.

گرگان / مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با اشاره به تزریق ۸۹۴ هزار و ۵۱۶ دُز واکسن کرونا در این استان گفت که تاکنون ‌۴۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال گلستان در برابر این ویروس واکسینه شدند.

علی باقری اظهار داشت:‌ در ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون گلستان ۵۹۹ هزار و ۴۵ نفر دز اول واکسن و ۲۹۵ هزار و ۴۷۱ نفر از این تعداد دز دوم را تزریق کردند.

 بندرعباس / فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: ۳۲۹ گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال به روستاهای استان اعزام شدند.

سردار اباذر سالاری افزود: این گروه‌ها شامل پزشک، پرستار و متخصصان تزریق واکسن هستند.
وی با اشاره به اینکه در مبارزه با کرونا اجرای طرح‌های غربالگری، گند زدایی محله ها، تولید ماسک و دستکش و واکسیناسیون نقش اساسی دارند، بیان داشت: حضور جهادگران بسیجی در این عرصه مجاهدت در راه خداست و نجات جان یک نفر هم برای ما حیاتی است.

شهرکرد / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تزریق واکسن برای ۵۵ گروه هدف در استان انجام شده است، افزود: تاکنون ۴۳.۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز اول و نزدیک به ۲۰ درصد هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

سید راشد جزایری افزود: محموله‌های واکسن تحویلی به استان به طور معمول شامل ۸۰ درصد سینوفارم، ۱۰ درصد استرازنکا و ۱۰ درصد واکسن برکت است که در چند مورد اخیر آمار واکسن برکت حدود ۲ درصد افزایش داشته است و افراد در انتخاب سه نوع واکسن در استان آزاد هستند.

قم / روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افراد بالای ۱۸ سال دراین استان امکان واکسینه شدن را دارند،‌وشرایط سِنی تزریق واکسن برای آنان برداشته شد.

دراین اطلاعیه آمده‌است: درتماس تلفنی صبح امروز ۲۶ شهریورماه، محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،‌درمان‌وآموزش پزشکی مجوز تزریق واکسن به‌تمامی گروه‌های سِنی بالای ۱۸ سال درقم صادر شد.

تبریز/ رئیس مرکز اورژانس آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ شهریورماه، روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی، تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون سیار یک روزه مستقر در میادین اصلی تبریز، توسط عوامل اورژانس انجام می‌گیرد.

دکتر فرزاد رحمانی افزود: در این راستا امروز جمعه ۲۶ شهریورماه، از ساعت هشت صبح تا هشت شب مراکز واکسیناسیون سیار در میادین یکه دکان، آبرسان، عینالی و میدان ساعت تبریز مستقر شده‌اند.

اهواز/ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: هزینه بستری تمامی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان متعلق به صنایع پتروشیمی رایگان است.

سید امید شهیدی نیا اظهار داشت: با محوریت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی، پشتیبانی از کادر درمان شهرستان ماهشهر با جدیت در حال انجام است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز شرط سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال از امروز در خوزستان حذف شده و همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تمامی پایگاههای تجمیعی  و مراکز تزریق واکسن اعلام کرده با توجه به ذخیره خوب واکسن در استان محدودیت سنی برای دریافت واکسن وجود ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

کرمانشاه / رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۰ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته پنج نفر کمتر است.

زاهدان / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۸۵ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد  اظهارداشت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

خرم‌آباد / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شدند و مجموع این افراد نیز به ۱۷۸ هزار و ۲۲۶ نفر رسیده است.

۲۶ شهریور ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

کرونا جان ۳۶۴ هموطن دیگر را گرفت

براساس اعلام روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر رسید.

پس مدت ها از آغاز خیز پنجم کرونا، شمار روزانه این ویروس روند کاهشی گرفته و ریزش حدود ۱۰۰ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته دلیل بر این امر است.

شمار تلفات کرونا روز گذشته(پنجشنبه) ۴۵۳ نفر بود و امروز به ۳۶۴ نفر رسیده است. بدون شک این امر در پی ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکوردزنی واکسیناسیون، که سبب عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور شد، اتفاق افتاده است.  

روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه وزارت بهداشت بر اساس براوردهای اپلیکیشن ماسک، از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد، خیزی که برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابجا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید. در همین خیز بود که روز گذشته تعداد تلفات کرونا طی ۱۸ ماه جولان ویروس شاخدار از ۱۱۵ هزار نفر گذشت.  

نظر شما