شناسهٔ خبر: 49600836 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راضی خبر داد:

نظام توزیع پول در شهرداری شیراز راه اندازی می‌شود

سرپرست شهرداری شیراز با اعلام اینکه نظام تخصیص و توزیع پول در شهرداری شیراز راه اندازی می‌شود، گفت: با اجرای این نظام، تزریق بودجه به صورت اثربخش به پروژه ها انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی راضی سرپرست شهرداری شیراز در جلسه بررسی گزارش عملکرد ابرپروژه بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی بر لزوم ایجاد تحرک و افزایش سرعت اجرای پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی توسط پیمانکار تاکید کرد و گفت: مجموعه شهرداری نیز از طریق معاونت فنی و عمرانی منابع مالی را به پروژه تزریق می کند.

راضی ادامه داد: شهرداری شیراز انتظار دارد به صورت هفتگی پروژه کنترل و پیشرفت کار منطبق با بودجه تزریقی سنجیده شود.

او با اعلام اینکه نظام تخصیص و توزیع پول در شهرداری شیراز راه اندازی  می شود، افزود: با اجرای این نظام، تزریق بودجه به صورت اثربخش به پروژه ها انجام می شود.

سرپرست شهرداری شیراز از تلاش برای تعریف منابع جدید مالی در مجموعه مدیریت شهری خبر داد و گفت: در بودجه بازنگری می شود تا بودجه پروژه های غیراثرگذار حذف و به پروژه های تاثیرگذار و اساسی تزریق شود.

سید احسان اصنافی نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه بر لزوم ارائه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه متناظر با بحث مالی تاکید کرد و گفت: تزریق مالی به پروژه باید همراه با ارائه گزارش عملکرد توسط پیمانکار باشد تا روند کار مشخص شود.

علیرضا اسکندری رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه خطاب به پیمانکار گفت: هر چه توان دارید برای اتمام پروژه بگذارید تا هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

اسکندری خواستار تسریع در اجرای پروژه شد و گفت: همکاری لازم برای اجرای سریع تر پروژه انجام می شود، در این راستا برآورد ریالی پروژه مشخص شود و پیمانکار برنامه اجرایی را ارائه دهد.

او اضافه کرد: می توان با برنامه ریزی منسجم، برآورد میزان اهمیت و اثرگذاری پروژه های مختلف سطح شهر و حذف پروژه های کمتر اثرگذار، زمینه را برای تزریق مالی مناسب به پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی فراهم کرد.

همچنین اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این جلسه گفت: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی می تواند میزبان ده کارگاه مختلف عمرانی باشد و با اصلاح رژیم مالی می توان این پروژه را طی یک سال تکمیل کرد.

صالحی اضافه کرد: در صورت آغاز عملیات اجرایی چپگرد جام جم باید این پروژه نیز به اتمام برسد تا هر دو پروژه تقدیم شهروندان شود.

او ادامه داد: پیشنهاد می شود که برای افزایش سرعت پروژه، مصالح را شهرداری تامین کند و تزریق مالی به پروژه نیز به صورت نقدی و تهاتر انجام شود تا شاهد بهره‌برداری هر چه سریع تر آن باشیم.

براساس این گزارش، بزرگراه شهید سلیمانی به طول ٥. ٦ کیلومتر رینگ شمالی شیراز را تکمیل کرده و شامل یک تونل دوقلو به طول مجموع ٢٢٠ متر و پنج پل است. اتمام این پروژه نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک بلوار شهید چمران، پل بصیرت (معالی آباد) و محور شمال غربی شیراز خواهد داشت. 

انتهای پیام/ 

نظر شما