شناسهٔ خبر: 49600742 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصلاح و بهسازی شبکه برق ۴۲۰ روستای کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال شبکه برق ۴۲۰ روستای مناطق مختلف استان، اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال در مجموع ۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق شهری و روستایی کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد که ۴۲۰ روستا هم شامل آن می‌شود.

لهونیان مهمترین راه مقابله با سرقت سیم را اصلاح و بهسازی شبکه و تبدیل آن به کابل خودنگهدار اعلام و اضافه کرد: پارسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

او  به وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما این است تمام شبکه برق شهری و روستایی کردستان تا سال ۱۴۰۱ اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: سال گذشته تمام شبکه سیم سیمی برق شهرستان کامیاران (۳۲۳ کیلومتر) به کابل خودنگهدار تبدیل و به عنوان اولین شهرستان عاری از فشار ضعیف استان شناخته شد.

لهونیان یادآور شد: شهرستان‌های دیواندره با ۵۵ کیلومتر، دهگلان ۶۲ کیلومتر و سروآباد با ۲۲ کیلومتر شهرستان‌هایی هستند که تمام شبکه فشار ضعیف بخش شهری آن‌ها در سال گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

او اضافه کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

نظر شما