شناسهٔ خبر: 49598947 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نظری: از اسپانیا یاد گرفتیم تیم شایسته قهرمانی به رتبه مرحله...

اقتصاد ایران: دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتسال ایران معتقد است داوران حاضر در جام جهانی لیتوانی، نسبت به چند بازیکن تیم کشورمان حساس شده‌اند.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

مصطفی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی 3 بر 2 تیم ملی فوتسال ایران مقابل صربستان در نخستین گام جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی اظهار داشت: به اعضای تیم خسته نباشید می‌گویم. شروع تورنمنت همیشه سخت است و نقص‌هایی میان بازیکنان و نیز در کادر فنی وجود داشت که باید اصلاح شود. بازیکنان ما در این مسابقه عصبی بازی می‌کردند و درگیری‌های فیزیکی زیادی در زمین رخ داد.

«در جام جهانی برخوردها زیاد است، اما بازیکنان باید محتاط باشند.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: مانند جام جهانی 2016، داوران روی چند بازیکن تیم ملی حساس شده‌اند و اخراج احمدی مقابل صربستان هم فشار را روی تیم ما افزایش داد. اعضای کادر فنی باید آرامش را به بازیکنان در زمین منتقل کنند. خوشبختانه با این پیروزی، مسیر تیم ملی برای صعود هموار شد و امیدوارم این تیم در مراحل حذفی موفق باشد.

سنگربان پیشین تیم ملی فوتسال در مورد تقابل امشب (جمعه) این تیم با آمریکا بیان کرد: اولین دوره‌ای که تیم ملی آمریکا تشکیل شده بود، در مسابقات گرندپری به مصاف این تیم رفتیم و با 12 یا 13 گل پیروز شدیم. بازیکنان حریف، فوتسال را با فوتبال آمریکایی اشتباه گرفته بودند و رباط صلیبی من را پاره کردند! این کشور در فوتسال، محلی از اعراب ندارد و شکست 11 بر صفر مقابل آرژانتین نشان داد آمریکا اندوخته خاصی در فوتسال ندارد. آنها برای بازی فیزیکی مقابل ما می‌آیند و بازیکنان ایران باید باهوش باشند.

نظری در پاسخ به این پرسش که آیا خطر مصدومیت برای بازیکنان ایران مقابل تیم فیزیکی آمریکا وجود دارد یا خیر، به تسنیم گفت: بازیکنان آمریکا عمداً بازیکنان ما را نمی‌زنند، اما از لحاظ فوتسالی به ما نمی‌رسند و درگیرانه بازی خواهند کرد. ما با بازی هوشمندانه می‌توانیم پیروز شویم و خودمان را خیلی خسته نکنیم تا با تمام قوا به بازی با آرژانتین برسیم. باید روی به ضربات ایستگاهی بیاوریم تا خیلی با بازیکنان آمریکا درگیر نشویم.

«با توجه به قرعه راحت‌تر تیم دوم گروه F، آیا شاگردان ناظم‌الشریعه باید برای صدرنشینی گروه بجنگند یا رتبه دوم؟»، وی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: در جام جهانی 2012 با اسپانیا برای رده‌های اول و دوم رقابت می‌کردیم. آن سال مسیر تیم دوم هموارتر بود، اما از اسپانیا یاد گرفتیم تیمی که داعیه و شایستگی قهرمانی دارد، به رتبه توجه نمی‌کند و با تمام قوا بازی می‌کند. اسپانیا بعد از ما بازی می‌کرد و می‌توانست تیم دوم گروه شود، اما همه را با اختلاف شکست داد و فینالیست شد. اگر شما بتوانید قهرمان جهان یعنی آرژانتین را شکست بدهید، تا فینال بالا می‌روید.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال در مورد توقع قهرمانی جام جهانی از این تیم عنوان کرد: تیم فعلی چکیده سه جام جهانی است و بازیکنان آن با مربیانی چون حسین شمس و خسوس کاندلاس کار کرده‌اند. آنها تجربیات خوبی دارند و این تیم شایسته کسب عناوین معتبر است. بازیکنان با کسب هر نتیجه‌ای برای ما عزیز هستند، اما رتبه سوم جام جهانی 2016 توقعات را از فوتسال افزایش داده و اعضای تیم ملی هم از صعود به فینال صحبت می‌کنند. صعود به فینال دور از دسترس نیست. برای تیم ملی دعا می‌کنیم و انتظار داریم بازیکنان، بهترین بازی خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما