شناسهٔ خبر: 49597073 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تغییرات آب و هوایی 216 میلیون نفر را مجبور به مهاجرت می‌کند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، تغییرات آب و هوایی می‌تواند ۲۱۶ میلیون نفر را تا سال ۲۰۵۰ مجبور به مهاجرت و ترک خانه‌های خود کند تا از سیل، کم آبی و کاهش تولید محصولات در امان بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، گزارش بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد، تغییرات آب و هوایی می‌تواند ۲۱۶ میلیون نفر را تا سال ۲۰۵۰ مجبور به مهاجرت و ترک خانه‌های خود کند تا از سیل، کم آبی و کاهش تولید محصولات در امان بمانند.

به گفته کارشناسان، از سال ۲۰۳۰ نقاطی که به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی، ناحیه‌‌های دارای حرارت و تابشگری شدید هستند ظهور می‌کنند و از همین سال مهاجرت در اثر تغییرات آب و هوا آغاز می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، موج مهاجرت داخلی هم بر مناطق فرستنده و  هم دریافت کننده فشار وارد می‌کند؛ آفریقایی‌های صحرای آفریقا بیش از مناطق دیگر تحت تأثیر این واقعه هستند و تقریباً ۴۰ درصد از کل مهاجران اقلیمی را تشکیل می‌دهند.

گزارش جدید بانک جهانی تأثیر افزایش سطح دریا، کمبود آب و کاهش بهره وری محصولات را در شش منطقه الگوبرداری کرده و به این نتیجه رسید که «نقاط بحرانی» مهاجرت اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ پدیدار می‌شود.

به گفته محققان، فقیرترین نقاط جهان بیشترین آسیب را خواهند دید؛ ۸۶ میلیون نفر از مهاجران داخلی در آفریقای جنوبی هستند، در حالی که ۱۹ میلیون نفر دیگر در شمال آفریقا زندگی می‌کنند.به عنوان مثال، افزایش سطح دریا تولید برنج، آبزی پروری و شیلات را تهدید می‌کند.

به گفته این بانک، درگیری‌ها و بحران‌های بهداشتی و اقتصادی مانند بحران‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹ می‌تواند وضعیت را پیچیده‌تر کند. ضمن اینکه تعداد مهاجران ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌تواند بسیار بیشتر باشد زیرا این گزارش بیشتر کشورهای با درآمد بالا، کشورهای خاورمیانه، کشورهای کوچک جزیره‌ای یا افرادی که به کشورهای جدید مهاجرت می‌کنند را شامل نمی‌شود.

نقشه هوش مصنوعی که در سال ۲۰۲۰ توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تهیه شده نشان می‌دهد که در ایالات متحده نزدیک به ۱۳ میلیون آمریکایی تا پایان قرن ۲۱ مجبور به مهاجرت خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما