شناسهٔ خبر: 49596839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

طی پیامی انجام شد؛

دعوت امام جمعه پارس آباد از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

امام جمعه شهرستان پارس آباد طی پیامی از اقشار مختلف مردم جهت شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل، حجت السلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد طی پیامی از اقشار مختلف مردم به منظور مشارکت حداکثری در برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی دعوت کرد. در این پیام آمده است:

حمد و سپاس بیکران خداوندی را که خواندن را سرآغاز رسالت پیامبر بزرگوار (ص) قرار داد.

اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و آنچه می نویسد، قسم یاد می کند و این نشان از اهمیت والای علم و دانش در دین مبین اسلام است.

اکنون که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، به در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی تاکید می شود، بهترین و والاترین شیوه بهره مندی از ساعات و لحظات، مطالعه و انس با کتاب است و نیکوتر آنکه این مطالعه در جهت شناخت هرچه بیشتر سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الفت بیشتر با ارواح طیبه اهل بیت از طریق کتابخوانی باشد.

امسال نیز به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شاهد برگزاری غیر حضوری و مجازی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف آشنایی با سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج) هستیم که امیدوارم همه عزیزان از برکات معنوی و معارف برآمده از این جشنواره فرهنگی بهره مند شوند.

اینجانب ضمن ارج نهادن به این رویداد مهم فرهنگی، از مردم فهیم و فرهیخته شهرستان پارس آباد به ویژه نسل جوان و نوجوان و عموم علاقمندن به کتاب و کتابخوانی دعوت می کنم با استقبال شایسته و حداکثری از فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و با توسل به نور مبارک شمس الشموس حضرت امام رضا(ع) با مشارکت پرشور در این اقدام ارزشمند فرهنگی، معرفتشان را نسبت به اهل بیت (ع) افزایش داده و سیره پاک ائمه اطهار را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

علی اکبر باقری بنابی

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد

نظر شما