شناسهٔ خبر: 49595887 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۶/۲۶| بارش باران ۵ روزه در ۱۰ استان/ هشدار تندباد و سیلاب در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از بارش باران ۵ روزه در ۱۰ استان خبر و نسبت به وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و تندباد در برخی استان‌ها هشدار صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز تا یکشنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید موقتی،‌ رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است.

همچنین از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان،‌جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده و خفیف گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا با نفوذ توده پرفشار و شمالی شدن جریانات برای نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و دریای خزر از امروز تا صبح یکشنبه آینده مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق ،وزش باد شدید موقت و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه

منطقه اثر:

جمعه 1400/06/26 : گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل.

شنبه 1400/06/27 : گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما