شناسهٔ خبر: 49595147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چین: کمک آمریکا و انگلیس به استرالیا اشاعه تسلیحات هسته‌ای است

چین با محکوم کردن همکاری آمریکا و انگلیس برای دستیابی استرالیا به زیردریایی‌های هسته‌ای، آن را اقدامی در راستای اشاعه تسلیحات هسته‌ای دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ کان» نماینده چین در سازمان ملل با محکوم کردن معاهده همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا مبنی بر کمک به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی‌های هسته‌ای، آن را  اقدامی در راستای اشاعه تسلیحات هسته‌ای دانست.

نماینده چین در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چنین کمکی به استرالیا که کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای نیست، باعث افزایش اشاعه مواد و فناوری‌های هسته‌ای می‌شود. چنین کمکی با هدف و تعهدات اصلی پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در تضاد است.»

معاهده همکاری جدید در حوزه هند و اقیانوس آرام، توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، به امضا رسید که بر اساس آن آمریکا و انگلیس فناوری زیردریایی هسته‌ای خود را در اختیار استرالیا خواهند گذاشت.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز در کنفرانسی خبری در این باره حضور یافت و در واکنش به معاهده دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا آن را غیرمسئولانه و باعث بی‌ثباتی در منطقه دانست.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: بایدن هم مانند ترامپ از پشت خنجر می‌زند
واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا

سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا شب گذشته در نشستی سه‌جانبه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما