شناسهٔ خبر: 49594425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رودخانه ها لایروبی شود ؛ حوادث ناشی از سیل پیگیری قضایی می شود

استاندار سمنان بر لزوم لایروبی رودخانه های در محدوده شهرها تاکید کرد و گفت: حوادث ناشی از تعلل در این زمینه پیگیری قضایی می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان گفت: درصورتی که بدلیل لایروبی نشدن رودخانه‌ها در محدوده شهر‌ها پس از وقوع سیل حوادثی رخ دهد که ناشی از تعلل در انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی باشد، گزارشات تخلف ارائه و پرونده به مقامات قضایی ارسال و پیگیری می‌شود.

وی افزود: مسئولیت لایروبی رودخانه‌ها در محدوده شهر‌ها بر عهده وزارت نیرو است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم با بیان اینکه ۸۰ درصد از وسعت این استان امسال تحت تاثیر خشکسالی شدید قرار دارد افزود: میزان بارندگی سال زراعی جاری در استان ۷۶.۹ میلیمتر بود که نسبت به سال گذشته زراعی بالغ بر ۵۱ درصد کاهش داشت.

به گفته علی خداداد ، در سال زراعتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شمار روزهای یخبندان ۶۵ روز در استان سمنان ثبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به دیگر اقدامات پیشگیرانه در برابر حوادث طبیعی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ، بازدید‌هایی مشترک نیروهای استان سمنان و گلستان در زمینه اطفای حریق جنگل و بازدید از مناطق سیل‌زده سرکویر، پشتکوه مهدیشهر و رامه بالا و پایین انجام شد.

انتهای پیام /گ 

نظر شما