شناسهٔ خبر: 49593655 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهکارهایی برای کم کردن کالری برنج

برنج از اصلی ترین مواد غذایی در رژیم غذایی است، با وجود توصیه به استفاده از غلات سبوس دار از جمله برنج قهوه ای، درصد بسیار بالایی از افراد جامعه ایران از برنج سفید استفاده می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب چند ترفند ساده کاهش کالری برنج را دنبال می کنیم. بخش اعظمی از کالری برنج را روغنی که درحین دم کردن برنج اضافه می شود، تشکیل می دهد.

این روغن مصرفی اغلب از دسته کالری های مخفی در رژیم غذایی است بنابراین توصیه میشود برای کنترل میزان روغن مصرفی، کاهش کالری و افزایش سلامت غذابه موارد زیر عمل کنیم:

استفاده از حداقل روغن

به جای ریختن روغن از بطری، روغن را داخل قاشق بریزیم. همچنین خود را موظف به پخت و پز با همان یک قاشق کنیم. همیشه اندازه گیری ها ما را متوجه میزان مصرفی ماده می کند. می توان به جای بطری روغن، از اسپری روغن استفاده کرد.

روغن را درقابلمه و روی برنج اسپری کنیم. به این روش با وجود استفاده از روغن کالری برنج را بسیار کم‌ می کنیم.

استفاده از ظروف مناسب در پخت برنج

قابلمه خود را عوض کنیم. اغلب افراد در حین آشپزی در قابلمه های روی و استیل، در مقایسه با قابلمه های تفلون از روغن بیشتری استفاده می کنند. پخت برنج در پلوپز نیز گزینه بسیارخوبی است، زیرا حتی بدون روغن هم امکان پخت برنج وجود دارد.

در نهایت اگر دوست دارید در پخت برنج از روغن استفاده کنید، تنها روی برنج از روغن استفاده کنید و دیگر لازم نیست ته قابلمه هم روغن بریزیم.

داشتن رژیم غذایی سالم و اهمیت به سلامت بدن همواره با داشتن محدودیت های شدید و منع غذایی همراه نیست، بلکه بیشتر مواقع به انتخاب های سالم و رفتارهای آگاهانه مرتبط است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما