شناسهٔ خبر: 49591879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ +عکس

فارس

یک فرمانده بازنشسته نیروی دریایی گفت، تل‌آویو در ادامه سیاست ضد ایرانی‌اش، حضور و فعالیت در دریای سرخ را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک مصاحبه با یکی از فرماندهان به تازگی بازنشسته شده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی گزارش کرد که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، فعالیت‌ها و حضور خود را در دریای سرخ افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

۳ مأموریت نخست وزیر اسرائیل در غزه

«الی شارویت» معاون دریادار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که به تازگی بازنشسته شده است در توجیه افزایش تحرکات تل‌آویو در دریای سرخ گفت که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مواجهه با تهدیدهای روزافزون ایران برای کشتیرانی اسرائیل، فعالیت‌های خود در دریای سرخ را به صورت تصاعدی افزایش داده است.

این فرمانده سابق صهیونیست از ایران به عنوان یک نگرانی مهم برای تل‌آویو یاد کرد و گفت که رژیم صهیونیستی در صدد است از منافع اقتصادی و امنیتی خود دفاع کند.

شارویت به آسوشیتدپرس گفت: «دولت اسرائیل از آزادی کشتیرانی خود در سراسر جهان دفاع می‌کند. ربطی به فاصله این ناوبری از کشور (فلسطین اشغالی) ندارد».

رژیم صهیونیستی علاوه بر آن که ادعاهای زیادی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کند و به طرق مختلف سعی دارد در مذاکرات «وین» برای احیای برجام مانع‌تراشی کند، اتهاماتی را به ایران مبنی بر تسلیح حزب‌الله مطرح می‌کند. طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران همچنان به تلاش برای رساندن تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله ادامه می‌دهد.

شارویت در توجیه حضور پررنگ رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مدعی شد که اسرائیل محموله‌های تسلیحاتی زیادی را که برای حزب‌الله ارسال می‌شده رهگیری کرده‌اند.

وی در این خصوص گفت: «ما در مورد حمل سلاح از طریق دریا بسیار هوشیار هستیم و هر زمان که یک محموله حاوی سلاح باشد، اقدام می‌کنیم».

شارویت همچنین گفت که حماس در امتداد بخش جنوبی فلسطین اشغالی یگان کوچک اما نیرومندی از کماندوهای دریایی آموزش‌ دیده‌ای دارد.

افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ +عکس

طبق گزارش آسوشیتدپرس، تل‌آویو مدعی است که بزرگ‌ترین نگرانی این رژیم، ایران است و مدعی است که جمهوری اسلامی در تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی است و این در حالی است که ایران بارها آن را اتهامی بی‌اساس خوانده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق بازرسی‌های مستمر، صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را دهها بار تأیید کرده است.

از طرف دیگر، طبق آنچه در این گزارش آمده، تل‌آویو مدعی است که حضور نظامی ایران در سوریه و حمایت تهران از گروههایی چون حزب‌الله و حماس، موجب نگرانی عمیق تل‌آویو شده است. 

شارویت بدون آن که اشاره‌ای به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی کند، گفت که فعالیت‌های نیروی دریایی اسرائیل در دریای سرخ در سه سال گذشته بشدت افزایش یافته است.

طبق این گزارش، دریای سرخ با میزبانی مسیرهای اصلی کشتیرانی جهانی از جمله کانال سوئز و تنگه باب المندب، از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است و تقریباً تمامی واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریا انجام می‌شود.

افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ +عکس

شارویت در خصوص افزایش فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ گفت: «ما به طور مداوم در آن جا با کشتی‌های اصلی که ناوچه‌های موشکی و زیردریایی هستند، فعالیت داریم. چیزی که در گذشته به مدت کوتاه انجام می‌گرفت، هم‌اکنون به طور مداوم انجام می‌شود».

این فرمانده صهیونیستی همچنین ادامه داد: «در صورتیکه حمله‌ای به خطوط کشتیرانی اسرائیل صورت گیرد یا آزادی کشتیرانی اسرائیل آسیب ببیند، اسرائیل پاسخ خواهد داد».

«یوئل گوزانسکی» عضو ارشد و کارشناس ایران در مؤسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را خوب اما کوچک توصیف کرد و در خصوص اتکای بیش از حد به نیروی دریایی در استراتژی کلی اسرائیل درباره ایران هشدار داد.

وی در این خصوص گفت: «من فکر می‌کنم که برخی عملیات‌ها احتمالاً بیش از حد گسترده است» و هشدار داد که تشدید تنش‌ها در دریای سرخ می‌تواند آسیب‌پذیری اسرائیل در ارتباط با وابستگی شدید آن به کشتیرانی جهانی را آشکار می‌کند».

چند روز پیش نیز منابع خبری از ایجاد یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در فرودگاه اشغالی «سُقُطری» یمن خبر دادند. 

وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از منابع آگاه نوشت که شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی قراردادی را برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه شهر «حدیبو» مرکز جزیره سقطری منعقد کرده است.

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

نظر شما