شناسهٔ خبر: 49591538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت نام ۷۰۰ نفر از همدان برای سفر به کربلا/ استقرار ۷ موکب در کربلای معلی

مدیر اربعین استان همدان گفت: سهمیه استان همدان برای اعزام زائران حسینی به کربلا در ایام اربعین حدود 700 نفر در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

محسن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شیوع فراگیر ویروس در جهان باعث شد سال گذشته توفیق زیارت عتبات در اربعین حسینی را از دست دهیم اظهار کرد: امسال نیز با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده و حفظ حماسه پیاده‌روی اربعین، کشور عراق با ظرفیت ۳۰ هزار نفری سهمیه زائر ایرانی موافقت کرد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان سهمی هم به موکب‌های همدان تعلق گرفت و ۱۹ موکب در استان در این بخش مشارکت کردند افزود: هفت موکب فعال استان در زمینه خدمت‌رسانی و دارای انبار وسایل در کشور عراق آماده خدمت‌رسانی شدند به طوری که به همراه سه دستگاه خودروی سنگین اقلام را منتقل کرده‌اند و در آمادگی کامل خدمت به زائران هستند.

معاون فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از اعزام هوایی خادمان به کربلای معلی خبر داد و گفت: با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین، شیفتگان حسینی و خادمان به صورت هوایی و هزینه‌کرد شخصی اعزام خواهند شد و مرز زمینی برای اعزام خادمان باز نخواهد بود.

وی در ادامه به ویزای رایگان زائران اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله اول ۲۷۰ نفر سهمیه اعزام برای همدان در نظر گرفته شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته و تقاضای سیل عظیم عشاق حسینی این میزان به ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

کرمی با بیان اینکه گذرنامه زائران به ستاد عتبات کشور ارسال می‌شود تا مراحل اخذ ویزا صورت گیرد خاطرنشان کرد: پس از اخذ ویزا مراحل دیگر از جمله زمان و مکان پرواز به زائران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فعلا هزینه سفر دقیق مشخص نیست چراکه در جلسات متعدد با ستاد اربعین کشور مسوؤلان به دنبال رایگان و یا دولتی شدن تست pcr هستند افزود: در حال حاضر اسامی زائرانی که دز دوم واکسن خود را دریافت کردند، در سامانه سماح ثبت و تایید نهایی شده است.

مدیر اربعین استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به رایزنی‌های صورت گرفته در مورد خادمانی که دز دوم واکسن خود را تزریق نکردند اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته مشکل ثبت نام این افراد در سامانه سماح نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه سهمیه اعلام شده بالغ بر تعداد ظرفیت بوده است تصریح کرد: زائران ۷۲ ساعت پیش از پرواز باید تست pcr منفی خود را دریافت کنند و چنانچه افرادی با تست مثبت مواجه شوند امکان سفر نخواهند داشت لذا با در نظر گرفتن مثبت بودن تست pcr برخی از زائران، تعداد افراد بیشتری نسبت به ظرفیت در نظر گرفته شده معرفی شدند.

کرمی در پایان تأکید کرد: ویژه‌برنامه‌ای هم برای جاماندگان از راهپیمایی اربعین در همدان تدارک دیده شده است تا علاقه‌مندانی که امسال امکان حضور در این راهپیمایی عظیم را ندارند، در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

نظر شما