شناسهٔ خبر: 49589408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست کمک پلیس کنگره از پنتاگون در آستانه تجمع هواداران ترامپ

پلیس کنگره از پنتاگون خواسته در آستانه تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره آمریکا در حمایت از حدود ۶۰۰ نفری که قرار است به اتهام حمله مرگبار به کنگره محاکمه شوند، پرسنل نظامی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه تأیید کرد که پلیس کنگره از پنتاگون خواسته در آستانه تجمع طرفداران ترامپ در واشنگتن که قرار است دو روز دیگر (شنبه ۲۷ شهریور) برگزار شود، پرسنل نظامی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون گفت که این وزارتخانه درخواستی از پلیس کنگره برای کمک در خصوص اعتراضات برنامه‌ریزی شده آخر هفته دریافت کرده است.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، وی درباره این درخواست توضیح بیشتری نداد و گفت این سیاست معمول وزارت دفاع آمریکاست که اجازه دهد طرفی که درخواست کمک کرده در خصوص جزئیات آن صحبت کند.

کربی افزود که مقامات پنتاگون در حال تجزیه و تحلیل این درخواست هستند و «اگر بتوان آن را تأیید و پشتیبانی کرد، ما این کار را انجام می‌دهیم.»

طبق این گزارش، مقامات امنیتی و رهبران کنگره در حال اطمینان از این هستند که تجمع روز شنبه آن‌ها را غافلگیر نکند و حوادث روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ تکرار نشود. 

پلیس کنگره همچنین دوربین‌های امنیتی موقت با فناوری پیشرفته را نصب کرده تا بتواند دید وسیع‌تری از محوطه کاپیتول داشته باشد.

کربی در پاسخ به این پرسش که پلیس کنگره چه تعداد پرسنل درخواست کرده و چه وظایفی را برعهده خواهند داشت، فقط به این اشاره کرد که این یک درخواست بیش از حد نیست. وی گفت: بحث از تعداد زیاد و قابلیت خاصی نیست و فکر می‌کنم بیشتر در قالب حمایت نیروی انسانی است.

گارد ملی قبلاً در تأمین امنیت کنگره در روز حمله مرگبار ششم ژانویه و پس از آن مشارکت داشت و ده‌ها تن از نیروهای گارد ملی در آن روز برای کمک به تامین امنیت کنگره و عقب راندن هواداران ترامپ حضور داشتند.

 همچنین «تام مانگر» رئیس نیروی پلیس کنگره آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حصارهای امنیتی موقت اطراف ساختمان کنگره را زودتر از زمانی که طرفداران ترامپ قرار است مقابل این مجموعه تظاهرات کنند، برپا می‌کنند.

پیش از این، سه منبع آگاه گفته بودند گروه‌های افراطی راست‌گرا قصد دارند در تاریخ ۱۸ سپتامبر مقابل کنگره آمریکا و در حمایت از حدود ۶۰۰ نفری که قرار است به جرم حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه محاکمه شوند، تظاهرات کنند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

انتهای پیام/ص

نظر شما