شناسهٔ خبر: 49588339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

امیدواریم از دو هفته دیگر واکسیناسیون گروه سنی ۷ تا ۱۸ آغاز شود/فوتی‌های کرونا از میان کسانی است که واکسن تزریق نکرده‌اند

عین اللهی ، گفت: امیدواریم واکسن افراد ۷ تا ۱۸ سال را هم تامین کنیم و از دو هفته دیگر واکسیناسیون این گروه های سنی هم انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان در کرمانشاه بهرام عین اللهی امروز (۲۵ شهریور) در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر مهم ترین شاخص عملکرد استان ها برای ما بر مبنای موفقیت آنها در مقابله با کرونا  که همان تسریع در روند واکسیناسیون است، می باشد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری واردات واکسن برای دانش آموزان  افزود: امیدواریم واکسن افراد ۷ تا ۱۸ سال را هم تامین کنیم و از دو هفته دیگر واکسیناسیون این گروه های سنی هم انجام شود اکنون تعداد محدودی واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال در اختیار داشتیم که این واکسن ها برای ۱۷ ساله ها که در آستانه کنکور سراسری هستند تزریق شد تا بتوانند با فراغ بال بیشتری در کلاس های آمادگی کنکور حاضر شوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون به معنای پایان کرونا و کنار گذاشتن رعایت پروتکل ها نیست و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی حتی با اتمام واکسیناسیون تمام گروه های سنی باید ادامه داشته باشد و  همه باید به زندگی با کرونا و رعایت پروتکل ها عادت کنیم و مردم باید بدانند که واکسن تنها سیستم دفاعی بدن را در برابر این ویروس قوی می کند و این به معنی عدم ابتلا به کرونا نیست و واکسن تنها می‌تواند از شدت بیماری کم کند.

 

عین اللهی تصریح کرد: در حال حاضر فوتی های کرونا در کشور از میان کسانی است که واکسنی تزریق نکرده اند و مردم باید به شایعات توجه نکنند و زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

 

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه  برداشته می شود و از امروز تمام افراد بالای ۱۸سال در این استان باید واکسینه شوند.

 

 

پایان پیام/712

نظر شما