شناسهٔ خبر: 49587579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دستور وزیر بهداشت برای برداشتن محدودیت سنی واکسیناسیون در کرمانشاه

وزیر بهداشت دستور داد تا محدودیت سنی تزریق واکسن در کرمانشاه برداشته شود و افراد بالای ۱۸ سال این استان به سرعت و ظرف ۱۰ روز آینده، واکسینه شوند‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون تجمیعی شماره ۲ واقع در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: خدا را شاکرم که توانستم به استان شهید پرور کرمانشاه سفر کنم. از این استان خاطرات بسیار خوبی دارم و کرمانشاه یکی از مناطق بسیار مهم در دوران دفاع مقدس بود و در آن دوره، همه، مردانه ایستادند و هر نقطه آن، یادآور قهرمانی مردم است. 

وی افزود: یکی از اهداف سفر ما به کرمانشاه، دیدن مشکلات مردم از نزدیک و به صورت میدانی بود. اولین چیزی که در هر سفر برای ما اهمیت دارد، بیماری کرونا است و شاخص بسیار مهم برای ما در این سفرها، عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در مقابله با کرونا است البته مهمترین و اساسی ترین گام و راهکار کنترل کرونا در حال حاضر، واکسیناسیون است.  
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم که استان کرمانشاه به سرعت و ظرف ۱۰ روز آینده، واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش خود را تکمیل کند چراکه کرمانشاه، یک استان مرزی است و می تواند محلی برای ورود ویروس ها و بیماری ها به کشور باشد. رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز قول داده که میزان  واکسیناسیون را با افزایش ساعات کار و برطرف کردن موانع اداری، دو برابر کند. 
 
عین اللهی یادآور شد: از چندین مرکز درمانی کرمانشاه بازدید کردیم که روند اقدامات انجام شده برای بیماران کووید۱۹ در این مراکز، بسیار خوب و امیدبخش بود البته تجهیزات بسیار خوبی نیز فراهم شده بود. خیلی برای ما دردآور و رنج آور بود که در مرداد و شهریور، تعداد زیادی از بیماران جان خود را از دست دادند و خانواده های زیادی عزادار شدند و باید کاری کنیم که با تسریع واکسیناسیون از مرگ و میرهای بیشتر بیماران پیشگیری شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه از امروز محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا باید برداشته شود و افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند البته واردات واکسن برای افراد کمتر از ۱۸ سال را نیز دنبال می کنیم و از دو هفته آینده، واکسیناسیون دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال در کشور آغاز می شود. مقداری محدود واکسن برای ۱۷ ساله ها  که قصد شرکت در کنکور را دارند اختصاص دادیم که با خیال راحت به تحصیل و حضور در کلاس های مختلف بپردازند و برای کنکور، آمادگی پیدا کنند. 
 
وزیر بهداشت گفت: بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون دانشجویان و اتمام واکسیناسیون اساتید در اواسط مهرماه انجام شود چون کرونا صدمات زیادی به آموزش وارد کرد و آموزش های از راه دور و مجازی نمی تواند در علوم پزشکی، موثر باشد چون در علوم پزشکی، کارهای عملی و بالینی باید انجام شود و دانشجویان علوم پزشکی از نزدیک باید در درمان بیماران، حضور داشته باشند البته وزیر علوم نیز پس از اتمام واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه های غیر علوم پزشکی، تصمیم گیری خواهد کرد.
 
عین اللهی ادامه داد: در مورد بازگشایی مدارس، ما حتما اصرار داریم که واکسیناسیون دانش آموزان و والدین آنها را انجام دهیم و والدین با خیال راحت بتوانند دانش آموزان را به مدرسه بفرستند. البته انجام کامل واکسیناسیون دلیلی بر عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری نیست و حتما رعایت این اصول باید انجام شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. ویروس کرونا در کشور و سایر نقاط جهان  وجود دارد اما سیستم دفاعی بدن می تواند به مقابله با آن بپردازد. بنابراین مردم باید عادت کنند که با ویروس سالها زندگی کنند البته با تقویت واکسیناسیون از مرگ و میر بیشتر بیماران جلوگیری می شود. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: متاسفانه در برخی مناطق در مورد واکسن کرونا، شایعاتی مطرح شده اما بیمارانی که جان خود را از دست دادند، واکسن تزریق نکرده بودند و آمارهای دقیقی توسط دانشمندان ما بررسی شده که نشان می دهد همه باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و این کار می تواند ما را در مقابل بیماری کرونا ایمن کند. واکسن فقط محدود به کرونا نیست بلکه سالهای زیادی است که واکسیناسیون بیماری های مختلف از جمله سرخک و سرخجه انجام می شود و یک کار جاری است و پدیده جدیدی نیست. 
 
به گزارش وبدا، وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از همه نیروهایی که در واکسیناسیون کمک کردند، تشکر می کنم همچنین از مردم قهرمان و داوطلبان عزیز که در سراسر کشور ما را شرمنده کرده و وارد صحنه شدند نیز تشکر می کنم چون امروز شور و شوق زیادی را در مردم برای مشارکت در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا مشاهده می کنیم و امیدوارم که به سرعت واکسیناسیون کرونا را کامل کنیم و مردم بتوانند به زندگی عادی خودشان برگردند البته باید به زندگی با کرونا، حفظ فاصله و استفاده از ماسک فعلا عادت کنیم.

نظر شما