شناسهٔ خبر: 49586424 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران

فشار سکه و دلار افتاد/ اثر اونس طلا بر سکه

قیمت دلار و سکه در شروع معاملات بازار ارز و طلای امروز پنجشنبه 25 شهریور ماه مانند روز گذشته بر مدار کاهش پیش رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ،بازار ارز و طلا از ابتدای این هفته روند نزولی داشت  وعمده قیمت ها در این بازار بر مدار کاهش پیش می رفت.   قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات بازار ارز امروز پنجشنبه 25 شهریور 1400 نسبت به روز گذشته ۱۲۰ تومان کاهش یافت. این اسکناس آمریکایی  امروز با قیمت  ۲۷,۲۰۰ (بیست و هفت هزار و دویست ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا هم امروز در بازار داخلی و جهانی پایین رفت. هر اونس طلا امروز - پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ مصادف با ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ - با کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۱,۷۹۰ (یک هزار و هفتصد و نود ) دلار رسید. قیمت طلا 18 عیار  هم  به ۱,۱۴۷,۴۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و هفت هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۰۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امروز  به روند نزولی روز گذشته ادامه داد و با افت  ۰.۹۷ درصدی، از ۱۱,۹۳۰,۰۰۰ (یازده میلیون و نهصد و سی هزار) تومان به ۱۱,۸۱۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد  تومان رسید.

اثر اونس طلا بر سکه

دیشب در بازارهای جهانی اونس طلا بار دیگر به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری نزول کرد و این عامل در روز جاری به عنوان متغیری کاهنده در بازار فلزگران بهای داخلی عمل خواهد کرد. سکه تنها در صورتی که دلار بتواند خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت کند، توان مقاومت در برابر نیروهای نزولی را خواهد داشت.البته برخی از تحلیل گران عنوان می کنند که حباب فلز گران بهای داخلی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل، سکه توان افت زیاد قیمت را نخواهد داشت.

همچنین بخوانید
  • چرا دلار ارزان شد؟
  • اتفاق جدید در بازار دلار + نمودار
  • خروج موقت از بازار ارز +نمودار
  • صعود غیرمنتظره در بازار دلار

نظر شما