شناسهٔ خبر: 49585153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آس و تحلیل صحنه داوری گل جنجالی

ایتورالده:آتلتیکو خوش‌شانس بود،هند طارمی شد

آاس به تجزیه و تحلیل صحنه‌های مشکوک داوری بازی دیشب اتلتیکو مادرید و پورتو پرداخته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش "ورزش سه"، اویدیو هاتگان، در مسابقه شب گذشته اتلتیکو مادرید برابر پورتو با تیم مهمان خیلی مهربان بود. دو بازیکن تیم پرتغالی در دو نوبت خطاهای بسیار شدیدی را روی خیمنز و کوکه ترتیب دادند که داور مسابقه تنها به دادن کارت زرد اکتفا کرد. این در حالی بود که هاتگان می‌توانست در این صحنه ها از کارت قرمز خود نیز استفاده کند زیرا این خطا می توانست برای بازیکنان اتلتیکو خطرساز شود و آسیب شدیدی به آنها برساند.

 

در صحنه اول لوئیس دیاز از پشت خطای سفت و سختی را روی خیمنز انجام می‌دهد. ایتورالده گونزالس، کارشناس داوری آاس، در این باره می‌گوید: " این یک خطای بسیار بد بود که هیچ قصدی برای زدن توپ در آن دیده نمی شد. داور باید مستقیماً بازیکن پورتو اخراج می کرد. "


چند دقیقه بعد زایدو سانوسی، مدافع کناری پورتو، خطای شدید دیگری را انجام می دهد و کوکه را سرنگون می کند. ایتورالده در این باره گفت: "این خطا خیلی اخراج داشت اما VAR به صحنه ورود نکرد چون که داور گمان می کرد ضربه ای به پای بازیکن وارد نشده و تنها یک سایش بوده است. با این حال من مطمئنم که کارت قرمز داشت."

 

اما صحنه بعدی جایی بود که اتلتیکو مادرید شانس آورد چرا که بر اساس نظر ایتورالده این بار هافبک این تیم یعنی جفری کوندوگبیا روی مدافع پورتو مرتکب خطا شده بود اما داور مسابقه تشخیص داد که هیچ اتفاقی در محوطه جریمه رخ نداده و بازی را ادامه داد.


 
در دقیقه 79 یک خوش شانسی دیگر برای اتلتیکو وجود داشت. ناهماهنگی بین یان اوبلاک و کوندوگبیا باعث شد که مهدی طارمی دروازه اتلتیکو را باز کند اما مهاجم ایرانی در آخرین لحظه و هنگام زمین خوردن با توپ به دست ضربه می‌زند و همین موضوع باعث می‌شود که VAR دخالت کرده و گل را مردود اعلام کند. همچنین کارشناس داوری آاس تایید کرده که اخراج امبمبا در لحظات پایانی بازی کاملا درست بوده  است.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما